بررسی و مقایسه متغیر های اقلیمی تاریخی و پیشیابی شده توسط مدل های پیشیاب CMIP5

147 بازدید

اخبار ، مقالات و تحقیقات گروهی را دنبال کنید.

آموزش رایگان نرم افزار ENVI

در ENVI حرفه ای شو 🦾

0 تا 100 مفاهیم سنجش از دور

کاملا رایگان شروع کن 🧩

آموزش رایگان ArcGIS pro

واقعاااااا رایگاااااانه 🤗

آموزش گوگل ارث انجین

شدیدا توصیه شده 🌏

دانلود لندیوز 10 متری ایران و …

به کمک گوگل ارث انجین 🚀

کتاب موتور پردازش مجازی

اولین کتاب آموزش گوگل ارث انجین 📗

طبقه بندی تصاویر ماهواره ای

آشنایی با انواع روش ها 😲

پیش پردازش تصاویر ماهواره ای

هندسی – رادیومتریکی – اتمسفری 🀄

دانلود داده های آلتیمتری

ترازسنجی برای دریاچه ها 🧿

پوشش اراضی 10 متری

تولید شده توسط ESRI 🧐

نمایش سه بعدی در ArcGIS

مدل رقومی ارتفاع 🗻

مطالب پربازدید

این آموزش شامل بررسی و مقایسه دمای کل جهان بین سال های 1950 تا انتهای قرن (2100) می باشد. که دمای 2 متر برای سال های 1950 تا 2100 به صورت سالانه و برای تمام کره زمین در نظرگرفته شده است. داده های دریافتی در فرمت NC یا همان فایل های NETCDF هست. در این آموزش از دو نرم افزار…

این آموزش شامل بررسی و مقایسه دمای کل جهان بین سال های 1950 تا انتهای قرن (2100) می باشد. که دمای 2 متر برای سال های 1950 تا 2100 به صورت سالانه و برای تمام کره زمین در نظرگرفته شده است.

داده های دریافتی در فرمت NC یا همان فایل های NETCDF هست. در این آموزش از دو نرم افزار (آرک جی ای اس و متلب) جهت برسی، تجزیه و تحلیل و مقایسه بین دما در دوره تاریخی (1950) و پیشیابی شده (2100) و مدل ها  ACCESS-CM2 (Australia) و GFDL-ESM4 (USA) و همچنین سناریو ها (RCP4.5,8.5) استفاده شده است.


ویژگی های آموزش

  • مدرس: علی زارعی
  • تخصص: کارشناس اقلیم شناسی، جی ای اس و سنجش از دور
  • مدت زمان آموزش: 75 دقیقه
  • فرمت: ویدئوهای با فرمت mp4
  • موضوع: اقلیم شناسی
  • مخاطب: علاقه مندان اقلیم شناسی، هواشناسی، محیط زیست و منابع طبیعی
  • پیش نیاز: آشنایی مقدماتی با یکی از نرم افزارهای ارائه شده

تهیه آموزش:

برای تهیه این آموزش بر روی دکمه زیر کلیک کنید:


معرفی مدرس

  • علی زارعی
  • کارشناس اقلیم شناسی، جی آی اس و سنجش از دور
  • کسب رتبه 2 کنکور کارشناسی ارشد آب و هوا شناسی
  • مدرس دوره های آموزشی اقلیم شناسی، جی آی اس و سنجش از دور

عناوین آموزشی

این آموزش در سه بخش زیر تولید شده است:

  • بخش اول: نحوه دریافت داده های تاریخی و پیشیابی شده بر اساس مدل ها و سناریو های مختلف
  • بخش دوم: برسی مقایسه دمای کل جهان بین سال های 1950 تا انتهای قرن (2100) با کد نویسی در متلب و روش های مختلف تهیه نقشه و…
  • بخش سوم: برسی و مقایسه دمای تولید شده توسط مدل های CMIP5 تا انتهای قرن برای کشور ایران و درونیابی بر اساس مدل های ACCESS-CM2 (Australia) GFDL-ESM4 (USA) با استفاده از ArcGis

کاربرد

بشر به منظور برنامه ریزی در زمینه های مختلف، نیاز دارد از وضعیت اقلیمی آینده آگاه باشد و این امری ضروری و انکار نشدنی است. این آموزش به برسی دمای تاریخی و پیشیابی شده توسط مدل های پیشیاب CMIP5 تحت دو سناریو RCP4.5 و RCP8.5 پرداخته است و شما با استفاده از این آموزش یاد خواهید گرفت که چطور از همه متغییر های اقلیمی از جمله بارش، دما، تبخیر و… تا پایان قرن مطلع شوید.

در این آموزش از دو نرم افزار (آرک جی ای اس و متلب) جهت برسی، تجزیه و تحلیل و مقایسه بین دما در دوره تاریخی (1950) و پیشیابی شده (2100) و مدل های ACCESS-CM2 (Australia) GFDL-ESM4 (USA) و همچنین سناریو ها (RCP4.5,8.5) استفاده شده است که علاوه بر موارد فوق، نحوه شخصی سازی متناسب با نیاز، فرایند تبدیل دما به واحد مدنظر، درونیابی، تقاضل گیری، ترسیم و تحلیل نقشه و… در دو نرم افزار کاربردی ارائه شده است.


مخاطبان

مخاطبان این آموزش افرادی هستند که در زمینه هوشناسی، اقلیم شناسی، محیط زیست، منابع طبیعی و کشاورزی و … فعالیت دارند. به طور کلی همه فعالیت کنندگان در هر بخشی که در کار خود به داده های آینده مربوط به متغیر های اقلیمی نیاز دارند، مخاطب اصلی این آموزش هستند.

از طرفی افرادی که قصد آشنایی و یادگیری قسمت های مختلف نرم افزار های ارائه شده را دارند، این آموزش کمک شایانی به این افراد در جهت یادگیری و کارکردن با این نرم افزارها خواهد کرد و سعی ما بر آن بوده است تا با بیانی ساده و همه فهم، مطالب به گونه ای ارائه شود که حتی بدون داشتن پیش زمینه قبلی، قابل استفاده باشد.


تهیه آموزش:

برای تهیه این آموزش بر روی دکمه زیر کلیک کنید:

نوشته های مرتبط :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up