1,183 بازدید

اخبار ، مقالات و تحقیقات گروهی را دنبال کنید.

آموزش رایگان نرم افزار ENVI

در ENVI حرفه ای شو 🦾

0 تا 100 مفاهیم سنجش از دور

کاملا رایگان شروع کن 🧩

آموزش رایگان ArcGIS pro

واقعاااااا رایگاااااانه 🤗

آموزش گوگل ارث انجین

شدیدا توصیه شده 🌏

دانلود لندیوز 10 متری ایران و …

به کمک گوگل ارث انجین 🚀

کتاب موتور پردازش مجازی

اولین کتاب آموزش گوگل ارث انجین 📗

طبقه بندی تصاویر ماهواره ای

آشنایی با انواع روش ها 😲

پیش پردازش تصاویر ماهواره ای

هندسی – رادیومتریکی – اتمسفری 🀄

دانلود داده های آلتیمتری

ترازسنجی برای دریاچه ها 🧿

پوشش اراضی 10 متری

تولید شده توسط ESRI 🧐

نمایش سه بعدی در ArcGIS

مدل رقومی ارتفاع 🗻

مطالب پربازدید

با عرض سلام خدمت دوستان امروز چند کتاب کاربردی در مورد سیستم اطلاعات جغرافیایی معرفی میشه که نویسنده این کتاب ها جناب مهندس میرمحمد صادقی هست. 1- کتاب خود آموز کامل ArcGIS 10 همراه با تمرین ، جلد اول ، مقدماتی : در این کتاب برنامه ArcMap همراه با تمرین آموزش داده میشود. 2- کتاب خود آموز کامل ArcGIS 10…

با عرض سلام خدمت دوستان

امروز چند کتاب کاربردی در مورد سیستم اطلاعات جغرافیایی معرفی میشه که نویسنده این کتاب ها جناب مهندس میرمحمد صادقی هست.

1- کتاب خود آموز کامل ArcGIS 10 همراه با تمرین ، جلد اول ، مقدماتی : در این کتاب برنامه ArcMap همراه با تمرین آموزش داده میشود.

2- کتاب خود آموز کامل ArcGIS 10 همراه با تمرین ، جلد دوم ، متوسطه :در این کتاب مهارت های مهم سامانه اطلاعات جغرافیایی از قبیل تبدیل سیستم های مختصات مدل های داده برداری ورستری ، زمین مرجع کردن ، زمین آمار وغیره ، همراه با تمرین آموزش داده میشود.

3- کتاب خود آموز کامل ArcGIS 10 سه بعدی سازی همراه با تمرین ، جلد سوم ، پیشرفته یک : در این کتاب سه بعدی سازی وابزار جانبی 3D Analyst همراه با تمرین های سازمانی ArcGIS و تمرین های اضافی در برنامه های ArcScene و ArcGlobe آموزش داده میشود.

4- کتاب خود آموز کامل ArcGIS 10 شامل تجزیه وتحلیل های مکانی وفضایی همراه با تمرین ، جلد چهار ، پیشرفته دو : در این کتاب ابزار جانبی Spatial Analyst بطور کامل همراه با تمرین های متعدد آموزش داده میشود.

5- کاربرد مشترک GPS با GIS در ArcGIS : در این کتاب GPS های دستی شرکت Garmin وGPS های Trimble همراه با تمرین در محیط ArcGIS10 همراه با سایر نرم افزار های وابسته از قبیل Google Earth آموزش داده میشود.

6- کتاب سامانه اطلاعات جغرافیایی برای منابع آب : در این کتاب ابزار الحاقیه ArcHydro در محیط ArcGIS10 همراه با یک تمرین واقعی بمنظور کسب اطلاعات حوضه های آبریز آموزش داده میشود.

7- کتاب آموزش مهارت های مهم GIS با تمرین در ArcGIS 10.x : این کتاب برای دوره های مقدماتی ، متوسطه وپیشرفته سامانه اطلاعات جغرافیایی تهیه شده وشامل تعداد قابل توجه ای تمرین می باشد.

8- کتاب پردازش تصاویر ماهواره ای در GIS با استفاده از نرم افزار ArcGIS 10.x به زبان ساده : که شامل شنجش از دور ، طبقه بندی وپردازش تصاویر ماهواره ای ، تصاویر لیدار وتهیه نقشه های موضوعی همراه با تمرین های مناسب می باشد.

9- کتاب اولین گام در آموزش برنامه نویسی با پایتون در ArcGIS 10.x : شامل معرفی زبان برنامه نویسی پایتون ، مدل سازی ، تهیه مدل وبرنامه پایتون برای مکان یابی زیستگاه های بالقوه وهمچنین تهیه کتاب نقشه می باشد.

10- کتاب راهنمای کامل استفاده از بسته نرم افزاری ArcGIS 10.2 رومیزی پیشرفته : این کتاب شامل مرجع کامل آموزشی ArcGIS 10.2 می باشد.

11- کتاب آموزش نرم افزار CityEngine با تمرین وهمراه با سه بعدی سازی در ArcGIS : شامل برنامه ریزی شهری ، مدل سازی ، سه بعدی سازی شهر ها با ArcGIS و CityEngine ومقایسه نتایج آنها.

 

همچنین میتوانید برای آشنایی بیشتر، پیشگفتار کتب ذکر شده را در لینک زیر مطالعه فرمایید

 

دانلود پیشگفتار کتب

 

نحوه تهیه:

جهت خریداینترنتی این کتاب ها به سایت اختصاصی به آدرس www.gisone.ir مراجعه نمائید.

 

نوشته های مرتبط :

آموزش های رایگان پیشنهادی :

10 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • با سپاس فراوان از اطلاع رسانی های ارزشمند شما.

    پاسخ
  • سلام خیلی ممنون عالی بود.

    پاسخ
    • میکاییل
      1396-01-07 9:25 ق.ظ

      با سلام
      متاسفانه تمامی کتابهای ترجمه شده (نوشته شده) توسط آقای مهندس میرمحمدصادقی به شدت گیج کننده و سخت می باشند چون بخشهای بسیاری از راهنماهای مربوطه را ترجمه نمیکنند و فقط به کلیات میپردازند! برای همین در بسیاری از موارد کاربر گیج میشود. بنده کتابهای ایشان را خریداری کرده ام و با راهنماهای انگلیسی مقایسه کردم. استفاده از راهنمای انگلیسی به مراتب ساده تر و روانتر بود؛ حتی اگر دانش زبان انگلیسی چندان خوبی هم نداشته باشیم چون راهنماها با شکل هستند بسیار قابل فهمتر از کتابهای ترجمه شده ایشان است.

      پاسخ
  • alirezamohammadi
    1393-10-07 4:29 ب.ظ

    سلام
    من جغرافیا خواندم و به خوبی به توانمندی های آن مطلع هستم. ولی در بسیاری موارد دوستانی که ادای مهندسان را در می آورند به جای سامانه اطلاعات جغرافیایی از سامانه اطلاعات مکانی در ایران استفاده می کنند که آگاهانه یا ناآگاهانه اصطلاح درستی نیست و شرکت های بزرگ دنیا و بنیانگذران آن همان اصطلاح درست س. ا. جغرافیایی را استفاده می کنند.

    پاسخ
    • سلام
      كاملا با نظر جنابعالي موافقم.اما كاريش نميشه كرد چون اين موضوع هم ادامه نگاه سطحي و تحقيرآميز به علوم انساني و كاركردهاي آن در ايران است…

      پاسخ
  • با سلام
    اولا” جی آی اس نه ، نرم افزار آرک جی آی اس . در ثانی اصلا” چنین چیزی وجود خارجی نداره . سامانه اطلاعات جغرافیایی اشتباه میباشد . صحیح ” سایستم اطلاعات مکانی ” می باشد .
    چرا که در این مورد باید گفت هدف از این نرم افزار تمام اطلاعات مکانی رو شامل میشه که یکیش جغرافیاست .
    اشتباه دیگر استفاده از واژه GIS که مکررا” تکار میشه ولی درست هم این است “Arc GIS” ,و یا بهتر است بگوییم “ESRI.ArcGis.Desktop” .
    در ضمن اصولا” هیچ گروهی در دنیا مهندس اطلاق نمیشود و تنها به آرشیتکت ها مهندس گفته میشود و برای گروه های دیگر واژه مهندس در نام رشته متذکر میگردد .

    پاسخ
  • برادر عزیز وقتی شما از جغرافیا چیزی نمی دانید چگونه اظهار نظر می کنید. یکی از تعاریفی که راجع به جغرافیا گفته اند این است که جغرافیا علم مکانهاست و کار جغرافیدان گردآوری، تحلیل و نمایش داده های مکانی است. باید بگفت که خود شرکت ازری هم علام کرده که در ساخت نرم افزار ArcGIS از سه علم استفاده کرده که یکی از آنها جغرافیاست(جفرافیا، علم GIS و کامپیوتر). و بحث و دلایل بسیار قانع کننده ای وجود دارد که در این مجال نمی گنجد……

    پاسخ
  • میکاییل
    1396-01-07 9:23 ق.ظ

    با سلام
    متاسفانه تمامی کتابهای ترجمه شده (نوشته شده) توسط آقای مهندس میرمحمدصادقی به شدت گیج کننده و سخت می باشند چون بخشهای بسیاری از راهنماهای مربوطه را ترجمه نمیکنند و فقط به کلیات میپردازند! برای همین در بسیاری از موارد کاربر گیج میشود. بنده کتابهای ایشان را خریداری کرده ام و با راهنماهای انگلیسی مقایسه کردم. استفاده از راهنمای انگلیسی به مراتب ساده تر و روانتر بود؛ حتی اگر دانش زبان انگلیسی چندان خوبی هم نداشته باشیم چون راهنماها با شکل هستند بسیار قابل فهمتر از کتابهای ترجمه شده ایشان است.

    پاسخ
    • شبیر احمد
      1397-09-08 1:02 ق.ظ

      شما با این کار اجر و پاش بزرگ اخذ کردین در توانایتان برکت من موافق اکر ایمل نام کتاب ها را روان کنید وسلام برادر شما شبیر رسولی

      پاسخ
  • alirezamohammadi
    1398-06-22 6:59 ب.ظ

    با سلام خدمت آقای مهندس نجفی و مهندس احراری
    یه پرسش داشتم از خدمت شما. برای سنجش یا مدلسازی خطر آتش سوزی در مقیاس منطقه ای / استانی استفاده از تصاویر کدام ماهواره و چه نوع تصاویری (از نظر رزولوشن) می تواند کیفیت مناسبی برای تحلیل داشته باشد و آیا این تصاویر ماهواره مذکور در ایران قابل دسترس رایگان هستند یا خیر؟؟ به خصوص اگر بخواهیم در مقیاس استانی استفاده کنیم. در صورت امکان سایت دانلود تصاویر را معرفی فرمایید. ممنون از پاسخ آن بزرگواران.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up