چرا باید به سمت استفاده از ArcGIS Pro حرکت کنیم؟

2,705 بازدید

اخبار ، مقالات و تحقیقات گروهی را دنبال کنید.

آموزش رایگان نرم افزار ENVI

در ENVI حرفه ای شو 🦾

0 تا 100 مفاهیم سنجش از دور

کاملا رایگان شروع کن 🧩

آموزش رایگان ArcGIS pro

واقعاااااا رایگاااااانه 🤗

آموزش گوگل ارث انجین

شدیدا توصیه شده 🌏

دانلود لندیوز 10 متری ایران و …

به کمک گوگل ارث انجین 🚀

کتاب موتور پردازش مجازی

اولین کتاب آموزش گوگل ارث انجین 📗

طبقه بندی تصاویر ماهواره ای

آشنایی با انواع روش ها 😲

پیش پردازش تصاویر ماهواره ای

هندسی – رادیومتریکی – اتمسفری 🀄

دانلود داده های آلتیمتری

ترازسنجی برای دریاچه ها 🧿

پوشش اراضی 10 متری

تولید شده توسط ESRI 🧐

نمایش سه بعدی در ArcGIS

مدل رقومی ارتفاع 🗻

مطالب پربازدید

یکی دیگر از محصولات  GIS توسط مؤسسه Esri به عنوان نسل بعدی نرم‌افزارها برای دسکتاپ های ۶۴بیتی می باشد.به لحاظ تکنولوژی در عرصه نقشه برداری، از سایر رقبا دربازار پیشی گرفته و به عنوان قدمی بزرگ در این عرصه با محیطی کاملاً بصری و کاربر-دوستانه به یاری کاربران شتافته است. این محصول در انجام قابلیت‌های پیشرفته ای (دو بعدی و…

یکی دیگر از محصولات  GIS توسط مؤسسه Esri به عنوان نسل بعدی نرم‌افزارها برای دسکتاپ های ۶۴بیتی می باشد.به لحاظ تکنولوژی در عرصه نقشه برداری، از سایر رقبا دربازار پیشی گرفته و به عنوان قدمی بزرگ در این عرصه با محیطی کاملاً بصری و کاربر-دوستانه به یاری کاربران شتافته است. این محصول در انجام قابلیت‌های پیشرفته ای (دو بعدی و سه بعدی) اعم از مصورسازی، تحلیل، پردازش تصویر، مدیریت داده‌ها و … تقریباً یکه تاز می باشد. اگر با نرم‌افزار ArcGIS قبلاً آشنایی داشته باشید، لازم می دانیم دلایل ما را برای ارتقاء به نسخه Pro بخوانید. در صورت تمایل آموزش arcgis pro در سایت آکادمی Girs را ببینید. و برای دانلود این نرم افزار وارد صفحه arcgis pro 2.5 دانلود شوید.

 

  • ادغام سه بعدی واقعی با صحنه‌های موضعی و سراسری

در نسخه قبلی کاربران برای دیدن داده‌های سه بعدی مجبور به باز کردن برنامه‌هایی مثل ArcScene یا ArcGlobe بودند. این ایده در شرف انقراض قرار دارد. چراکه در ArcGIS Pro دوبعدی و سه بعدی یکپارچه شده است در نتیجه حجم زیادی از زحمات کاربران کاهش می یابد.

elevation basemap

 

  • پایتون ۳ و بسته کوندا

اکثر کاربران حرفه‌ای GIS به پایتون ۲ برای نیاز های اوتو ماسیون خود خو گرفته اند. با این حال، یک قدم بزرگ برای ArcGIS Pro انتقال به پایتون ۳ می باشد، حتی نحوه ی برخورد با پایتون متفاوت شده است. در این نسخه یک بسته بهینه تحت عنوان کوندا معرفی شده است که تمامی پکیج های لازم و ملزومات(dependencies) آن‌ها را برای شما مدیریت و به روز رسانی می کند.

arcgis pro python 3 conda

 

  • ساخت بناهای واقع‌گرایانه تر در سه بعد

شاید مهمترین مزیت استفاده شما از ArcGIS Pro ساخت و ساز در سه بعد باشد. حتی اندازه‌گیری خیز ساختمان‌ها و اختلاف آنها. همه چیزی که نیاز دارید ابزاری ست تحت عنوان nDSM (normalized Digital Surface Model) خواهد بود و بقیه کار به راحتی پیش می‌رود.

build rooftops

 

  • ArcGIS Pro سند محور (.MXD) نیست، پروژه محور است (.APRX)

فایل‌های APRX یا ArcGIS Pro projects شامل نقشه ها، تولباکس ها، پایگاه داده ها، فولدر ها و حتی استایل هایی که انتخاب کردید می باشد. برای مثال پروژه ها می توانند شامل چندین نقشه و چندین لایه مجزا باشند و همه در تنها یک پروژه قرار بگیرند. این موضوع به این معنی است که لایه ها(layouts) دیگر به نقشه ها وابسته نیستند و مستقل در پروژه ها ذخیره میشوند.

arcgis projects, local and global scenes

 

  • سریع‌تر بودن

ArcGIS Pro چند رشته‌ای (multi-threading) می‌باشد به این معنی که شما میتوانید چندین فرآیند را به کار گیرید و همزمان ArcGIS Pro پاسخگو بماند. پردازش موازی در ArcGIS Pro که ۶۴ بیتی برای اجرای هرچه سریع‌تر طراحی شده است. لازم به ذکر است که این قابلیت خود نیازمند در اختیار داشتن سیستم‌هایی با RAM و GPU های قدرتمندتری هم هست. ولی مادامی‌که این ملزومات فراهم شود کاربران تازه وارد, مطمئناً از عمل‌کرد این محصول حیرت زده خواهند شد.

raster tools

 

  • اطلاعات خود را به صورتی پویا به کمک Infographics مصور سازی کنید

ArcGIS Pro یک تکنیک ابداعی و جدید برای اضافه کردن چارت‌هایی زیبا به خروجی کاربران معرفی میکند. این چارت بهتر از نسخه های قبلی طراحی شده‌ است و مهمترین مزیت آن‌ها اینتراکتیو یا پویایی آن‌ها در تغییر اطلاعات می‌باشد، یعنی با کوچکترین به روز رسانی، در کثری از ثانیه نمودارها نیز دستخوش تغییرات میشوند.

infographics age pyramid

 

  • تغییر ظاهر و اینترفیس نرم افزار با اضافه شدن نوار Ribbon  به آن برای دستیابی راحت تر و سریع تر به ابزارهای نرم افزار

هنگامی که برای اولین بار نرم افزار را باز میکنید نخستین چیزی که توجه شما را به آن جلب می کند همین ظاهر جدید نرم افزار است. هنگامی که بر روی تب مربوط به هر قسمت کلیک می کنید ابزارهای آن تب نشان داده می شوند (شباهت به نسخه های جدید نرم افزارهای آفیس).

arcgis pro user interface

 

  • دسترسی به داده های آنلاین

اگر شما ArcGIS Online را استفاده کرده اید، می دانید که ساختن نقشه های وب و برنامه هایی که می توانید برای سازمان خود بسازید بسیار ساده است.

در این نسخه، شما قابلیت دسترسی به منبع عظیمی از داده های آنلاین و نقشه ها را دارید که قابلیتی بزرگ برای ArcGIS pro است.

arcgis online data

 

  • ابزارهای گسترده سنجش از دور

در این نسخه ابزارهای سنجش از دور زیادی اضافه شده است که کار با تصاویر ماهواره ای تسهیل کرده است. برای مثال شاخص های پوشش گیاهی از قبیل NDVI و SAVI و ….

vegetation indices drop-down

 

دلایل دیگری نیز وجود دارد که مهمترین آنها ذکر شد.

آیا شما هم قصد سوییتچ به ArcGIS Pro را دارید؟

بدون شک این نرم‌افزار در یک نگاه کلی نحوه ی کار شما رو متحول خواهد کرد، اگر چه مجدداً متذکر می‌شویم که برای حس این تفاوت نیاز به GPU های قدرتمندتری می‌باشد که شاید برای برخی اهداف چندان مقرون به صرفه نباشد.



نوشته های مرتبط :

آموزش های رایگان پیشنهادی :

14 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • قاسم زارع
    1397-03-06 1:09 ب.ظ

    ممنون از مطلب مفیدتان..لینک دانلود پرو را بذارید در سایت تا دانلود کنیم
    باتشکر

    پاسخ
  • سلام
    منظور از GPU و RAM قوی، حداقل سیستم مورد نیاز چیه؟ چیپ گرافیک مهمه یا حافظه گرافیک؟؟؟؟

    پاسخ
    • با سلام
      هرچقدر گرافیک سیستم قوی تر باشه و همچنین حافظه کارت گرافیک بیشتر باشه نرم افزار سریعتر اجرا میشه. همچنین رم سیستم حداقل ۵۱۲ باید باشه.

      پاسخ
  • با سلام-آیا برای نصب و استفاده از این نرم افزار نیاز ی به اکانت از سایت ازری هستش؟ و در کل اگر نسبت به دانلود و نصب نرم افزار توضیح فرمائید خیلی ممنون میشم. با تشکر

    پاسخ
    • سلام. بله نیاز به اکانت ازری هست تا از داده های آنلاین و پایگاه داده ازری استفاده کنید. این نسخه از نرم افزار بسیار وابسته به اینترنت می باشد و از بانک اطلاعاتی ازری استفاده می کند. برای دانلود نرم افزار می توانید از لینک های موجود در اینترنت استفاده کنید اما برای باز کردن حساب و استفاده کامل از امکانات نرم افزار نیاز به پرداخت حق اشتراک سالیانه دارید.
      با احترام

      پاسخ
  • سلام اگه ممکنه لینک دانلود arc gis pro رو تو سایت بذارین
    ممنون

    پاسخ
  • اگر لینک دانلود ارک جی ای اس پرو را در صفحه تان بگذارید

    پاسخ
  • سلام،میشه بیگن آیا پکیج آموزشی Arc GIS پرو به بازار عرضه شده یا خیر؟

    پاسخ
  • سلام، ممنون بابت توضیحات مفیدتون
    تا جایی که من میدونم ما از سمت ازری تحریم هستیم و حتی اکانت هم نمیشه بخریم. آیا راهی هست که بشه بدون خریدن اکانت، و پرداخت اشتراک از ArcGIS Pro استفاده کرد؟

    پاسخ
  • نیما ساهاکی
    1400-07-01 6:57 ب.ظ

    با سلام و احترام
    امکان نصب همزمان gis pro و arcgis نسخه های قبلی همزمان وجود دارد؟
    با تشکر فراوان

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up