آموزش دانلود مدل های رقومی ارتفاعی ASTER و SRTM

267 بازدید

اخبار ، مقالات و تحقیقات گروهی را دنبال کنید.

آموزش رایگان نرم افزار ENVI

در ENVI حرفه ای شو 🦾

0 تا 100 مفاهیم سنجش از دور

کاملا رایگان شروع کن 🧩

آموزش رایگان ArcGIS pro

واقعاااااا رایگاااااانه 🤗

آموزش گوگل ارث انجین

شدیدا توصیه شده 🌏

دانلود لندیوز 10 متری ایران و …

به کمک گوگل ارث انجین 🚀

کتاب موتور پردازش مجازی

اولین کتاب آموزش گوگل ارث انجین 📗

طبقه بندی تصاویر ماهواره ای

آشنایی با انواع روش ها 😲

پیش پردازش تصاویر ماهواره ای

هندسی – رادیومتریکی – اتمسفری 🀄

دانلود داده های آلتیمتری

ترازسنجی برای دریاچه ها 🧿

پوشش اراضی 10 متری

تولید شده توسط ESRI 🧐

نمایش سه بعدی در ArcGIS

مدل رقومی ارتفاع 🗻

مطالب پربازدید

با سلام این ویدئوی آموزشی که امیرحسین احراری تهیه کرده به سادگی و با زبانی گویا به آموزش دانلود مدل های رقومی ارتفاعی استر و SRTM پرداخته است. در ادامه ویدئو را مشاهده کنید.     تعداد بازدید: 267

با سلام

این ویدئوی آموزشی که امیرحسین احراری تهیه کرده به سادگی و با زبانی گویا به آموزش دانلود مدل های رقومی ارتفاعی استر و SRTM پرداخته است.

در ادامه ویدئو را مشاهده کنید.

 

 

نوشته های مرتبط :

15 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • نصرت الله اکرمی
    1395-12-24 10:30 ق.ظ

    سلام اکرمی هستم .
    تشکر از معلومات مفید تان ، من یکی از دانشجویان افغان زمین شناسی هستم . چطور میتوانم یا از کدام تصاویر میتوانم معادن را اکتشاف و پی جوی کنم؟

    پاسخ
    • ahmad najafi
      1395-12-24 12:15 ق.ظ

      سلام خدمت شما
      برای معادن بهتر است از تصاویر هایپراسپکترال استفاده نمایید.

      پاسخ
  • جناب احراری منظقی این است اگر از موضوعی اطلاع نداریم ، اظهار نظر هم نکنیم . فارغ التحصیل جغزافیا چگونه می تواند د ر خصوصها را زمین شناسی اظهار نظر کند. اوکه در عمرش ساختار شیمیایی و بلورین کانی ها را حتی نشنیده ! او که از دنیای پی چیده کانی ها ، ساختار کانی ها ، سازند ها و… فقط نام شان را شاید شنیده باشد چگونه می تواند از شناسایی طیفی و… بداند و اظهار نظر کند.

    پاسخ
    • Amirhossein.Ahrari@Gmail.com
      1396-01-06 1:52 ب.ظ

      با سلام و احترام خدمت شما محقق محترم. بنده فارق التحصیل رشته سنجش از دور و سیستم اطلاعات جغرافیایی از دانشگاه تهران هستم. بنده هیچ گاه نگفتم که زمین شناس هستم و یا شیمی دان. بنده فقط در زمینه سنجش از دور آشنایی دارم و آنچه را که بلد هستم (هرچند اندک) آموزش میدهم. بنده به صراحت در کلاس هام گفته ام که من در مورد زمین شناسی چیزی نمیدانم اما تکنیک های سنجش از دوری آن را آشنایی دارم و در اختیار مخاطبان قرار میدهم. میتونید در ویدیوهای بنده این نکته رو به صراحت ببینید.
      متاسفانه برداشت اشتباه صورت گرفته من نگفته ام که در این زمینه اطلاعات کامل دارم حتی بارها هم گفتم که در زمینه کانی شناسی و زمین شناسی اطلاعی ندارم. ایکاش قبل از قضاوت کردن حداقل از بنده بپرسید که آیا چنین ادعایی کردم یا خیر.
      تا بحال بیش از 100 نفر در کلاس های بنده حضور داشتن و چندصد نفر هم ویدیوهای بنده رو خریداری کردن و از رشته های علمی مختلفی هم بودن از ریاضیات و فیزیک محض تا عمران نقشه برداری، زمین شناسی، محیط زیست و …. انتقادات مختلفی وارد شده و ما سعی کردیم از اونها در راستای ارتقای کیفیت کارمون استفاده کنیم.
      دلیل اینکه شما با چنین لحنی برخورد میفرمایید رو نمیدونم. اگر محصولی خریداری کردید که بد بوده و یا اینکه به نحوی از کار ما ضرری متوجه شما شده بفرمایید تا سوء تفاهم رو برطرف کنیم. ممنون میشم دلیل این نحوه برخورد شما رو بدونم تا از طریق اگر اشتباهی کردم رو متوجه بشم و یا اینکه توضیح بیشتری در ارتباط با اون به شما بدم.

      پاسخ
    • سنجش از دور علم بین رشته ای است!!!! جناب محمد از این موضوع اطلاع ندارند و بهتر است اظهار نظر نکنند! فردی که سنجش از دور بلد است باید بتواند به افراد دیگر این علم را یاد بدهد و یا همکاری کند تا آنها در زمینه اختصاصی خود از آن استفاده کنند!!! کسی که سنجش از دور بلد است نیازی ندارد در همه زمینه ها اطلاع داشته باشد! البته از آنجا که رشته زمین شناسی در ایران تقریباً منحل خواهد شد (بسیاری از دانشگاهها دیگر دانشجو ندارند) بهتر است سنجش از دوری ها در این زمینه دانش خود را افزایش دهند.

      پاسخ
      • تا نادان هایی مثل شما توی این مملکت هستند نه تنها رشته زمین شناسی که به اعتقاد بیل گیتس یکی از چهار رشته تحصیلی مهمی است که به جوانها برای ادامه تحصیل پیشنهاد می کند، بلکه خیلی چیزهای دیگر هم منحل خواهد شد. خشکاندن دریاچه و رودخونه و اقیانوس هم که براتون مثل آب خوردنه.

        پاسخ
    • آقا محمد چون اطلاع ندارند سنجش از دور علم بین رشته ای است بهتر است اظهار نظر نکنند!!!
      زمین شناسان و …. باید توسط افرادی که RS بلدند آموزش ببینند تا بتوانند توسط آن نیازهای خود را بر طرف کنند!!
      یک سنجش از دوری نیازی ندارد زمین شناس؛ گیاه شناس و … باشد! بلکه با آنها همکاری می کند یا آنها را آموزش میدهد/

      پاسخ
  • زهرااحمدی
    1397-12-09 11:52 ق.ظ

    سلام برای دانلود تصاویر هایپراسپکترال از کدام سایت دانلود کنم و اینکه من از کجا بدونم که منطقه ی من اون تصویر را دارد؟ به طور مثال افغانستان

    پاسخ
    • با سلام و احترام

      از سایت earthexplorer میتوانید دانلود کنید. ابتدا منطقه مورد مطالعه را انتخاب کنید و سپس داده ماهواره ای مورد نظر را. در صورتی که تصویری که موجود باشد نتیجه آن نمایش داده خواهد شد.

      موفق باشید

      پاسخ
      • جناب احراری عذرخواهی میکنم داده زمینی چطوری میتونم بدست بیارم برای سنجش از دور ؟ من اموزش های شمارو خریداری کردم اما برای نقشه ای که خودم دانلود کردم از سایت earthexplorer دیتا زمینی ندارم ( دیتا سنجنده ASTER را دانلود کردم )

        پاسخ
        • با سلام و احترام

          برای چه کاری و چه کاربردی نیاز به داده زمینی دارید؟ داده های زمینی متناسب با کاربرد شما متفاوت است.

          موفق باشید

          پاسخ
          • ممنون از پاسخگوییتون مهندیسعزیز برای بحث دور سنجی معدن چون بنده کارم معدن هستش و در رابطه با فلزاتی مثل کروم و منگنز و روی و سرب و از این قبیل میخواستم بدون چطور میتونم داده های زمینی رو تهیه کنم ؟

          • با سلام و احترام

            برای تهیه داده های زمینی می توانید به سازمان زمین شناسی مراجعه کنید. البته بنده اطلاعی ندارم که فرایند اخذ داده زمینی از سازمان به چه صورتی است. چون بنده در آموزش ها از نمونه های آماده موجود در اینترنت استفاده کردم.

            موفق باشید

          • استاد احراری همین داده ای که میفرمایید از اینترنت گرفتید رو به چه عنوان باید سرچ کنم و دانلود کنم؟؟

          • با سلام و احترام

            متاسفانه بدلیل مشکلی که در سرور ایجاد شده این ویدیوهای رایگان حذف شده است.

            به سایت earthexplorer مراجعه کنید و سپس آن را دانلود نمایید.

            موفق باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up