دوره آنلاین و رایگان آموزش نرم افزار سنجش از دور ENVI

327 بازدید

اخبار ، مقالات و تحقیقات گروهی را دنبال کنید.

آموزش رایگان نرم افزار ENVI

در ENVI حرفه ای شو 🦾

0 تا 100 مفاهیم سنجش از دور

کاملا رایگان شروع کن 🧩

آموزش رایگان ArcGIS pro

واقعاااااا رایگاااااانه 🤗

آموزش گوگل ارث انجین

شدیدا توصیه شده 🌏

دانلود لندیوز 10 متری ایران و …

به کمک گوگل ارث انجین 🚀

کتاب موتور پردازش مجازی

اولین کتاب آموزش گوگل ارث انجین 📗

طبقه بندی تصاویر ماهواره ای

آشنایی با انواع روش ها 😲

پیش پردازش تصاویر ماهواره ای

هندسی – رادیومتریکی – اتمسفری 🀄

دانلود داده های آلتیمتری

ترازسنجی برای دریاچه ها 🧿

پوشش اراضی 10 متری

تولید شده توسط ESRI 🧐

نمایش سه بعدی در ArcGIS

مدل رقومی ارتفاع 🗻

مطالب پربازدید

این دوره آموزشی توسط مهندس امیرحسین احراری در کارگاه سنجش از دور در مهرماه سال 1396 آموزش داده شده است. این کارگاه آموزشی از 6 ویدئوی مجزا و مرتبط باهم تشکیل شده است. در این کارگاه هدف مدرس، آشنایی دانشجویان با علم سنجش از دور و چگونگی انجام پردازش ها و انجام یک پروژه دورسنجی با استفاده از تصاویر ماهواره…

این دوره آموزشی توسط مهندس امیرحسین احراری در کارگاه سنجش از دور در مهرماه سال 1396 آموزش داده شده است. این کارگاه آموزشی از 6 ویدئوی مجزا و مرتبط باهم تشکیل شده است.

در این کارگاه هدف مدرس، آشنایی دانشجویان با علم سنجش از دور و چگونگی انجام پردازش ها و انجام یک پروژه دورسنجی با استفاده از تصاویر ماهواره ای لندست است.

مشخصات ارسال ویدئوهای دوره چگونه است؟

این دوره شامل 6 فایل ویدئویی است که طی 4 ایمیل ارسال می شود.

مدت زمان ارسال هر ایمیل حدود 3 روز می باشد.

پس از ثبت نام و وارد کردن مشخصات بلافاصله ایمیل اول ارسال می شود.

در طی این سه روز و پس از دریافت هر ایمیل ویدئوها را با دقت مشاهده کرده تا زمانی که ایمیل بعدی ارسال شود.

Image result for email

چه مواردی آموزش داده می شود؟

در بخش اول، مهندس امیرحسین احراری به ارائه توضیحات و نکات کاملی در ارتباط با مباحث مقدماتی سنجش از دور پرداخته است.  در این بخش مهم ترین عناصر در فرایند تصویر برداری ماهواره ای به همراه شکل در قالب پاورپوینت آموزش داده شده. فایل پاورپوینت ارائه شده را میتوانید در قالب فایل pdf دسترسی داشته باشید. همچنین در بخش ویژگی های داده های ماهواره ای و توان های تفکیک سنجنده و نقش آنها در پردازش تصاویر ماهواره ای و کاربردهای گوناگون آموزش داده شده است.

در بخش دوم، در این بخش پروژه ماهواره های سری لندست و نقش آنها در پیشرفت سنجش از دور مورد بررسی قرار گرفته.  از سوی دیگر در این قسمت باندهای سنجنده های مختلف ماهواره های سری لندست به همراه کاربردی که در مطالعات زمین دارند مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته است. همچنین روش دانلود داده های ماهواره ای لندست از سایت زمین شناسی ایالات متحده آمریکا با در نظر داشتن اخرین تغییرات ایجاد شده، آموزش داده شده است. در این بخش روش ثبت نام و روش دانلود داده های ماهواره ای از سایت USGS به تفصیل بررسی شده است.

در بخش سوم، مشخصه ها و ویژگی های داده های ماهواره لندست 8 به همراه ویژگی های موجود در MTL_File به همراه ویژگی ها و قابلیت های نرم افزار ENVI در پردازش تصاویر ماهواره ای ارائه شده است. لازم بذکر است که نرم افزار ENVI 5.3 به همراه راهنمای نصب آن بصورت رایگان درسایت GIRS.ir قابل دانلود است.

در بخش چهارم، چگونگی انجام پیش پردازش تصاویر ماهواره ای و تولید تصاویر رادیانس و تصحیح اتمسفری با استفاده از الگوریتم FLAASH در نرم افزار ENVI آموزش داده شده است. در این بخش با استفاده از یک منطق ساده و در عین حال موثر اثر و نقش تصحیحات رادیومتریکی و اتمسفری در پردازش تصاویر ماهواره ای مورد ارزیابی و تجزیه و تحلیل قرار داده شده است.

در بخش پنجم، روش تلفیق تصاویر ماهواره ای تصحیح رادیومتریکی شده با استفاده از الگوریتم های جایگزینی مولفه مورد بررسی قرار گرفته است. در این بخش انواع دستورهای نرم افزار ENVI برای تلفیق داده های پانکروماتیک و چندطیفی لندست به همراه روش اعتبار سنجی آن پیاده سازی شده. در این بخش با استفاده از الگوریتم های تلفیق تصاویر، تصاویر چندطیفی 15 متری تولید و برای محاسبه شاخص های طیفی مورد استفاده قرار گرفته است.

در بخش ششم و آخر این دوره آموزشی، روش محاسبه پرکاربردترین شاخص های طیفی گیاهی به همراه طبقه بندی تصاویر ماهواره ای با استفاده از شاخص های طیفی و الگوریتم تصمیم گیری درختی مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته است.

 

مدرس دوره کیست؟

مدرس این دوره امیرحسین احراری است که طراح بیش از 60 محصول و کلاس آموزشی است

دوستانی که محصولات سایت را تهیه کرده اند با شیوه تدریس کاربردی او آشنا هستند.

این دوره نیز همانند سایر آموزش های او کاربردی و قابل فهم برای همه است.

 

 

هر سوالی داشتید در پایین همین صفحه مطرح کنید

 

برای ثبت نام بر روی دکمه زیر کلیک کرده، در کادر باز شده مشخصات خود را وارد کرده و تایید نمایید.

نوشته های مرتبط :

آموزش های رایگان پیشنهادی :

66 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • با تشکر فروان از اشتراک گذاشتن مطالب علمی به صورت رایگان و دیگر موارد اموزشی با کیفیت موفق و پیروز باشید

    پاسخ
  • حسین زارعان
    1396-10-09 11:29 ب.ظ

    با سلام. از لطف حضرتعالی ممنونم. تشکر بخاطر دوره آموزش رایگان. موفق باشید.

    پاسخ
  • علی محمدی فر
    1396-10-16 1:37 ق.ظ

    با سلام و خسته نباشید و تشکر از شما بخاطر مطالب ارزنده ـ عذر میخوام نرم افزار b player برای نصب نیاز به سریال داره ممنون میشم در اختیارمون بذارید برای پخش ویدیوی پارت۴

    پاسخ
  • محمد حسینی
    1396-10-30 2:33 ب.ظ

    سلام بنده هفته پیش ثبت نام کردم ایمیلی دریافت نمیکنم

    پاسخ
    • سلام
      الان بررسی شد. ایمیل برای شما ارسال شده. پوشه ها رو خوب بررسی کنید. شاید به پوشه پروموشن و یا اسپم رفته.

      پاسخ
  • شهریاری
    1396-11-19 9:31 ب.ظ

    با سلام و احترام
    یک سوال داشتم در مورد استفاده از تصاویر ماهواره ای درشناسایی حشرات (آفات) در محصولات کشاورزی و درختان. چگونه می توان از این تکنولوژی در این امر استفاده کرد؟ پیشاپیش از همکاری شما سپاسگزارم.

    پاسخ
  • سلام..وقت بخیر..من هفته گذشته برای ارسال این اموزش ثبت نام کردم ولی ایمیلی دریافت نکردم..حتی در پوشه spam نیز چیزی نیامده.

    پاسخ
    • سلام. بررسی شد. ایمیل ها برای شما ارسال شده اما باز نشده اند. احتمالا متوجه نشدید. پوشه پروموشن هم چک کنید.

      پاسخ
  • با سلام
    آیا این دوره پیش نیاز خاصی دارد؟

    پاسخ
  • با سلام
    تشکر از آموزش های ارزنده شما، با عرض پوزش شما ecognition را تدریس نمی کنید؟

    پاسخ
  • با سلام لطفا کتاب سنجش از دور که برای کانادا هست و خودتون اشاره کردید معرفی بفرمایید. ممنون

    پاسخ
  • MiladSekandari
    1397-01-27 9:58 ب.ظ

    سلام، ممنون از ویدیوی عالی و آموزندتون جناب احراری، دوتا سوال داشتم از خدمتتون:
    ۱- در ویدیو شماره ۵ گفتید یه ویدیو ۲ ساعته دارید که درباره الگوریتم‌های فیوژن توضیح دادید کامل میخواستم ببینم اون فایل رو هم میتونید در اختیارمون بذارید یا راهنماییمون کنید برای خرید؟
    ۲- (این سوال هم درباره ویدیو شماره ۵ هست) امکانش هست در قسمت select co-registration method درباره دوتا گزینه select tie points manually و select tie points automatically یه توضیح مختصر بدید؟ (شما گفتید اگه با استفاده از باند پن یک ماهواره بخوایم باندهای خود ماهواره رو از لحاظ قدرت تفکیک مکانی ارتقا بدیم باید از گزینه سوم یعنی image already co-registered استفاده کنیم اما اگه بخوایم از دوتا سنجنده مختلف استفاده کنیم از دوتا گزینه اول باید استفاده کرد.)

    پاسخ
    • با سلام و احترام خدمت شما متخصص محترم
      ۱- بله این ویدیو دو ساعته در قالب یک محصول آموزشی است که در بخش محصولات دانلودی میتوانید آن را مشاهده کنید.
      ۲- در بخش تلفیق تصاویر ماهواره ای ، پیش از ادغام دو تصویر باید نسبت به یکدیگر از لحاظ هندسی تصحیح شوند. در صورتی که دو داده مورد استفاده برای ادغام از یک سنجنده باشد، نیازی به تصحیح هندسی نیست. اما در صورتی که از دو سنجنده متفاوت باشند در این شرایط حتما باید تصحیح هندسی صورت بگیرد. برای انجام تصحیح هندسی نیاز به نقطه کنترل داریم که از آن با عنوان tie point یاد میشود. نقطه کنترل به صورت دستی (manually) و بصورت خودکار (automatially) قابل برداشت است. در حالت دستی موقعیت و ویژگی های نقطه کنترل ها توسط کاربر تعیین میشود اما در حالت خودکار سیستم بر اساس الگوریتم های image matching خود نسبت به تعیین موقعیت نقاط گره ای اقدام میکند.

      بازهم اگر سوالی بود در خدمت هستم. با احترام

      پاسخ
  • سلام رمز فایل چیه ؟ نمیتونم بدون رمز فایلو باز کنم متشکرم

    پاسخ
  • سلام ممنون بابت ویدیو های عالی.
    من فقط تا ویدیو ۳ دریافت کردم.

    پاسخ
  • هاتف مولایی
    1397-08-06 1:48 ق.ظ

    سلام ببخشید چرا برای ثبت نام من ایمیلی فرستاده نمیشه؟
    من تمام mail box و حتی spam رو چک کردم

    پاسخ
  • سلام ممنون از آموزش رایگانتون
    ببخشید پاور پوینت های ویدئو رو چطوری می تونیم دریافت کنیم

    پاسخ
    • سلام
      فقط ویدئوها قابل دریافت هستند. نیازی به پاورپوینت ندارید. ویدئوها کامل شما رو با نرم افزار انوی آشنا می کنند.
      با احترام
      نجفی

      پاسخ
  • سلام وقتتون بخیر
    من سه تا سوال دارم
    ۱٫روی تصاویر سنتینل ۲ برای محاسبه NDVI تصحیح رادیومتریکی باید انجام بدیم یا خیر؟ (در صورت بلی بودن چطور باید انجامش داد؟)
    ۲٫ چرا با نرم افزار Envi 5.3 تصاویر سنتینل ۲ را نمیتوانم فراخوانی کنم؟(تصاویر را از سایت USGS دانلود نکردم و از سایت Data SCI-HUB گرفتم)
    ۲٫بدون انجام تصیصحات با نرم افزار SNAP شاخص NDVI را بدست آوردم ولی روی مناطق که حرکت میکنم مقدار بعضی مناطق بیشتر از یک می شود؟(بین صفر و یک نیست)
    ممنون بابت زحماتتون

    پاسخ
    • با سلام و احترام

      ۱- بله باید انجام داد. این داده ها بصورت بازتاب های toa هستند و برای محاسبه شاخص ها باید با استفاده از افزونه sen2cor در نرم افزار snap تصحیح شوند و سپس در محاسبه شاخص های طیفی بکاربرده شود.

      ۲- تصاویر فرمت OPER تنها در نرم افزار انوی قابل فراخوانی است که مربوط به بازه زمانی بین ۲۰۱۴ تا اواسط ۲۰۱۵ میلادی است. از اواخر سال ۲۰۱۵ فرمت داده های سنتینل ۲ به L1C تغییر کرد و در نسخه های قبل از انوی ۵٫۴ قابلیت فراخوانی ندارند.

      ۳- حتما باید تصحیح اتمسفری آن هم با sen2cor بر روی داده هاتان انجام دهید. بدون تصحیحات اتمسفری محاسبه شاخص صحیح نیست.

      موفق باشید

      پاسخ
      • از نظر شما اگر تصویر سنتیل را با تصویر لندست ۸ با تفاوت زمانی ۲ روز تلفیق کنم و بعد در محیط envi 5.3 تصحیحات را انجام بدم و بر اساس shapfile منطقه را subset بزنم و در نهایت NDVI بگیرم و در محیط Arcmap مساحت بدست بیارم نتیجه بهتری می گیرم یا اینکه تمام مراحل را در SNAP انجام بدم؟(از این بابت این سوال را می چرسم چون کار با SNAP خیلی زمان بر هست و علاوه بر این، به کمک شما، من هم تسلطی که روی Envi دارم روی SNAP ندارم)

        آقای مهندس ولی من هرجا گشتم زده بود sen2cor برای تصحیحات اتمسفری هست.حتی تو سایت esa انجام تصحیحات رادیومتریکی حتی هندسی را جزء ماموریت های سنتینل ۲ زده بود؟؟!!!
        توی tutorial محاسبه NDVI هم هیج جا ندیدم تصحیحات را انجام دهند!!!!(حتی اگر تصحیح رادیومترکی را ایستگاه زمینی انجام دهد تصحیح اتمسفری را باید انجام میدادند و بعد از آن شاخص رو بدست می آوردند ولی جای تعجب دارد که چرا هیچ کدام انجام نمی داند؟!!!جالب تر این که اعداد بین یک و منفی یک می شوند.
        ممنون بابت راهنمایی ها و کمک کردنتون

        پاسخ
        • با سلام و احترام خدمت شما.

          ایا واقعا به تلفیق لندست و سنتینل احتیاج دارید؟ به نظر بنده میتوانید از همان سنتینل با توان تفکیک ۱۰ متری هم استفاده کنید و کافی است. اگر فقط قصد استفاده از داده های سنتینل رو داشته باشید بهتر هست همه مراحل را در نرم افزار SNAP انجام دهید. حداقل تصحیح اتمسفری داده های سنتینل ۲ را با استفاده از SNAP انجام دهید. چون نتایج دقیق تر خواهد شد.

          در ارتباط با تصحیح اتمسفری هم بنده همیشه تاکید کردم که sen2cor برای تصحیح اتمسفری هست. حتی خودم دو آموزش در سایت در این رابطه تولید کردم. بارزترین نمونه آن وبینار ۳۵ شاخص طیفی ماهواره سنتینل ۲ هست که در سایت هم در بخش محصولات دانلودی منتشر کردیم. از لحاظ هندسی هم داده های سنتینل ۲ تصحیح شده هستند به شرطی که از نرم افزار snap برای پردازش آنها استفاده شود.

          بر اساس تئوری اصول سنجش از دور در همه کتب مرجع، پیش از محاسبه شاخص ها حتما تصحیح اتمسفری باید انجام شود. از این بابت مطمئن باشید. میتوانید به کتب مرجع سنجش از دور در این رابطه استناد کنید. بدون تصحیح اتمسفری هم رنج مقادیر به منفی یک تا مثبت یک میشوند چون ساختار معادله بصورت نرمال سازی است اما فراموش نکنید که تصحیح اتمسفری بر روی حدآستانه ها تاثیرگذار است و بشدت آن را تغییر میدهد.

          موفق باشید

          پاسخ
          • سلام آقای مهندس
            اینطور که من متوجه شدم چنانچه از SNAP برای پردازش تصاویر Sentinel 2 استفاده کنم برای محاسبه NDVI احتیاج به تصحیح رادیومترکی و هندسی ندارم و فقط با اضافه کردن sen2cor به نرم افزار تصحیح اتمسفری را انجام می دهم و در مرحله بعد می توانم شاخص گیاهی را استخراج کنم.
            درست متوجه شدم؟؟
            ببخشید مهندس
            من از تصویرم NDVI را گرفتم و با فرمت JPG2000 هم export گرفتم.در محیط Arcmap تصویرم فراخوانی می شود ولی بدون سیستم مختصات load می شود و وقتی که WGS84 را به عنوان Diffine معرفی میکنم بدون هیچ خطایی انجام می دهد ولی وقتی دوباره همین تصویر که مختصات دار شده را فراخوانی می کنم error می دهد ضمن اینکه shapefile منطقه مورد نظرم که سیستم مختصات WGS84 دارد نیز با تصویرم هم پوشانی ندارد و لایه پلی گن منطقه ام روی تصویرم نمی افتد؟!
            اگر امکانش هست در این زمینه هم راهنماییم کنید
            ممنون از لطفتون

          • با سلام و احترام

            بله درست میفرمایید فقط تصحیح اتمسفری کنید.

            شاخص NDVI را که در نرم افزار SNAP محاسبه کردید به فرمت DIM (که فرمت تخصصی نرم افزار SNAP است) ذخیره سازی کنید. هر فایل DIM در محیط ویندوز در محلی که ذخیره کردید یک پوشه ایجاد میکند و داده ها را به قرمت IMAGE هم ذخیره میکند. شما میتوانید آن داده های img را در ArcGIS بصورت زمین مرجع شده فراخوانی کنید. منظورم همان فایل img ساخته شده برای تصویر NDVI است.

            موفق باشید

  • سپاسگذارم جناب مهندس
    خیلی خیلی لطف کردید.

    پاسخ
  • با سلام خدمت مهندس احراری:
    میخواستم از شما بپرسم که تصاویر حاصل از ادغام چند تصویر دیگر را چجوری ارزیابی میکنند.
    با تشکر

    پاسخ
    • با سلام و احترام

      تصاویر حاصل از فیوژن به دو صورت کمی و کیفی اعتبار سنجی میشوند:
      در حالت کیفی: از مقایسه چشمی استفاده میشود. به عنوان مثال تصویر تلفیق شده در کنار تصویر پانکروماتیک قرار گرفته و میزان جزییات اضافه شده چک میشود. یا اینکه رفتار طیفی تصویر تلفیق شده با رفتار طیفی تصویر چندطیفی ورودی مقایسه میشود.

      در حالت کمی: از پارامترهای آماری متعددی برای اعتبار سنجی استفاده میشود. به عنوان مثال شاخص های آماری انحراف معیار برای ارزیابی میزان کانتراست تصویر تلفیق شده استفاده میشود.
      شاخص انتروپی برای اندازه گیری میزان اطلاعات تصویر تلفیق شده استفاده میشود. چون تصویر تلفیق شده باید میزان اطلاعات یا انتروپی بالاتری نسبت به تصاویر ورودی داشته باشد.
      در این رابطه شاخص های آماری متعددی طراحی شده است.

      موفق باشید

      پاسخ
  • فائزه خلیفه سلطانیان
    1397-12-07 11:47 ب.ظ

    با سلام و خسته نباشید خدمت استاد ارجمند جناب آقای احراری، من دانشجوی دکتری در رشته منابع طبیعی هستم و از ویدئوهای آموزشی شما نهایت تشکر را دارم. عدرخواهی میکنم امکانش هست داده های مزارع نیشکر خوزستان را برای بنده ایمیل بفرمایید.سپاسگزارم.

    پاسخ
    • با سلام و احترام خدمت شما

      با استفاده از سایت earthexplorer که در این دوره رایگان نیز توضیح داده ام میتوانید آن را براحتی دانلود کنید.

      موفق باشید

      پاسخ
  • سلام
    وقت بخیر، جسارتا فایلهای تمرین رو بذارین برا دانلود

    پاسخ
    • با سلام و احترام

      بدلیل تاخیر در پاسخ گویی ار شما عذرخواهی میکنم. طی یک هفته اخیر دسترسی به اینترنت نداشتم. روش دانلود تصاویر لندست و همچنین محاسبات در این دوره آموزش داده شده است. هدف ما از این کار آن است که کاربران با مراحل دانلود و آماده سازی داده های نیز آشنا شوند چون تمامی مراحل دانلود و آماده سازی آموزش داده شده است.

      موفق باشید

      پاسخ
  • سلام خسته نباشید من برای کار پایان نامه ی خودم از تصاویر سنجنده مودیس استفاده میکنم . برای اشکار سازی گرد و غبار با شاخص BTD کار میکنم. میخواستم سوال کنم کدوم یکی از فایل های اموزشی که توسایت هست برا این کار مناسب هستش.ممنون میشم اگه راهنمایم کنید.

    پاسخ
    • با سلام و احترام

      در ارتباط با گرد و غبار یک آموزش سری زمانی پروداکت ۱۰۰ کیلومتری آن هست که در گوگل ارث انجین آموزش داده شده و دیگری پروداکت AOD سنجنده مادیس هست که روش دانلود و پردازش آن در modis conversion toolkit را آموزش دادیم.در بخش جستجوی صفحه اصلی سایت عبارت گرد و غبار را وارد کنید محصولات آن برای شما نمایش داده میشود.

      موفق باشید

      پاسخ
  • سلام وقت بخیر
    بنده قسمتی از یک dem رو با شیپ فایل برش دادم ولی خروجی فقط شامل قسمت مد نظر من نیست و یک ماسک سفید یا سیاه دور اون محدوده میوفته تا پنجره پر بشه که وقتی می‌خوام خروجی اسکی (x,y,z) ازش بگیرم و نقشه توپوگرافی بزنم اون قسمت های ماسک اطراف محدوده هم توی خروجی میوفته، اگه ممکنه راهنمایی کنید که چجوری از فقط اون محدوده میتونم خروجی بگیرم یا اصلا روال دیگه ای داره که انجام بدم و این مشکل پیش نیاد؟ ممنون میشم اگه پاسخ بدید

    پاسخ
    • با سلام و احترام

      معمولا اون حاشیه سیاه مقادیر ۰ دارد. با استفاده از دستور edit envi header وارد بخش data ignore value شده و سپس عدد ۰ را برای آن تعیین کنید تا در محاسبات در نظر گرفته نشود.

      موفق باشید

      پاسخ
      • ممنون ولی بجز این روش راهکار دیگه ای نمیشه استفاده کرد که دقیق تر باشه و فقط اون حاشیه دورش رو کامل حذف کنه؟ چون در این حالت مقادیری از محدوده موردنظر که مقدار صفر دارند هم حذف میشه
        یا اصلا با نرم افزار دیگه ای میشه این مشکل رو حل کرد؟

        پاسخ
        • البته برای کارهایی که تا حالا انجام دادم پیش نیومده که غیر از حاشیه تصویر پیکسل هایی مقدار صفر داشته باشند. معمولا bad data ها در تصویر مقدار ۰ می گیرند. متاسفانه تنها راه حلی که تا حالا استفاده کردم و در کارهای بنده نتیجه داده این روش بوده.

          موفق باشید

          پاسخ
  • سلام وقت بخیر
    در ویدئو پنجم واسه rescale کردن تصویر تصحیح شده میشه به این صورت عمل کرد که کمترین و بیشترین مقدار هر باند را برابر ۰ و ۱ قرار داده و مابقی مقادیر را بین آنها بصورت خطی به مقادیر جدید تبدیل کرد و آخر سر همه باندها را دوباره در یک لایه با همان ترتیب اولیه قرار داد؟
    و یک سوال دیگه اینکه واحد surface reflectance چی هستش چون نسبت به رادیانس مقادیرش خیلی بیشتره
    ممنون.

    پاسخ
    • با سلام و احترام

      در ارتباط با rescale کردن می توانید به این صورت کار خودتان هم عمل کنید.

      بازتاب سطحی تصویر تصحیح اتمسفری شده ای است که اثر اتمسفر (پخش و جذب) و تابش خورشیدی رسیده به سطح زمین (ایرادیانس) از روی آن برداشته شده است.

      موفق باشید

      پاسخ
  • سلام
    search windows size در قسمت automatic tie ponts generation برای تهیه dem در محیط envi کلاسیک چی هستش؟

    پاسخ
    • با سلام و احترام

      اندازه ابعاد پنجره ای که برای یافتن نقاط متناظر بین دو تصویر استفاده می شه.
      گزینه دوم هم به معنای انتخاب خودکار نمونه های GCP برای زمین مرجع کردن دو تصویر ورودی است.

      موفق باشید

      پاسخ
  • سلام مهندس تشکر از شما
    بنده تصویر لندست را وارد کره و با استفاده از radiometric calibration به radiance تدیل کردم بعد با استفاده از quick تصحیح اتمسفری کردم سپس با فیوژن(gram) بهتر کردم حالا برای ری اسکیل کردن فرمول زیر رو میزنم ولی ارور می دهد.
    تصویر فرمول را هم به ایمیل شما آقای احراری عزیز ارسال کردم
    اگر امکان داره راهنماییم کنید.
    ممنون

    پاسخ
  • سلام مهندس تشکر از شما
    بنده تصویر لندست را وارد کره و با استفاده از radiometric calibration به radiance تدیل کردم بعد با استفاده از quick تصحیح اتمسفری کردم سپس با فیوژن(gram) بهتر کردم حالا برای ری اسکیل کردن فرمول زیر رو میزنم ولی ارور می دهد.
    تصویر فرمول را هم به ایمیل شما آقای احراری عزیز ارسال کردم.

    پاسخ
  • scientific education
    1399-10-18 1:14 ق.ظ

    با سلام و عرض ادب خدمت آقای مهندس احراری
    مهندس من یک لایه منحنی میزان با فرمت lyr. و یک فایل با فرمت gdb. که داخل فایل دوم یک فایل وکتور منحنی میزان است هردو فایل یکی هستن فقط ازفایل دوم یک لایه استخراج شده.
    زمانی که میخواهم با دستور Convert Contours to DEM از منحنی میزانها DEM ایجاد کنم نمی توانم چون فرمت ورودی EVF. می خواهد.

    پاسخ
    • با سلام و احترام

      زمانی که لایه وکتوری مورد نظرتون رو وارد انوی کنید می توانید با استفاده از دستورهای evf آن را تبدیل به لایه evf نمایید. فکر میکنم دستور shapefile to evf باشد.

      موفق باشید

      پاسخ
  • با عرض سلام و ادب,
    برای انجام شاخص های oifو ndwi آیا داده های ورودی باید تصاویری که تصحیح اتمسفری و رادیومتریکی(radiance) شدند ,باشد یا تصاویر خام که فاقد تصحیحات میباشد؟

    پاسخ
    • با سلام و احترام

      شاخص OIF کاملا با شاخص NDWI فلسفه متفاوتی دارد و قابل قیاس نیستند. OIF باید روی تصاویر درجه روشنایی و NDWI بر روی تصاویر بازتاب سطحی انجام شود.

      موفق باشید

      پاسخ
      • ١)منظورتون یعنی برای oif از radianceو برای ndwi از reflectance باید استفاده کنم؟
        ٢)و ایا تصحیح اتمسفری هم براشون انجام بدهم با نه؟
        تشکر بابت پاسخ تون

        پاسخ
        • برای OIF از تصویر DN و برای NDWI از SURFACE REFLECTANCE باید استفاده کنید.

          DN نیاز به تصحیح ندارد و SURFACE REFLECTANCE از طریق تصحیح اتمسفری تولید می شود. در این محصول آموزشی به صورت کامل در ارتباط با تصویر بازتاب سطحی توضیح دادم.

          موفق باشید

          پاسخ
  • با عرض سلام و ادب
    از شما عزیزان سوالی داشتم ممنون می شوم راهنمایی ام کنید
    بعد از نصب ENVI خواستم برنامه IDL را اجرا کنم که با پنجره دیوار آتش مواجه شودم این پنجره برای چه چیزی هستش آیا باید تنظیمات آن صحیح اجرا شود و اگر این لغو بشود چه تاثیری بر ENVI خواهد گذاشت؟
    ممنون می شوم راهنمایی کنید.

    پاسخ
  • با سپاس فراوان از شما و همکاران گرامی.
    آیا قبل از این دوره آموزشی دوره دیگری هست که باید یاد گرفت. البته غیر از دوره آموزش تئوری کتاب اصول سنجش از دور که ارائه شده است.
    با سپاس فراوان

    پاسخ
  • با عرض سلام و خسته نباشید.
    خیلی متشکرم بابت اطلاعات و سایت مفیدتون.
    برای داشتن این دوره شما بنده ثبت نام کردم و متاسفانه ایمیلی دریافت نکردم. هنوز امکان دریافت این پکیج وجود داره؟

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up