ویدئوی کارگاه روش تولید نقشه های موضوعی و کاربری اراضی با استفاده از تصاویر ماهواره ای

210 بازدید

اخبار ، مقالات و تحقیقات گروهی را دنبال کنید.

آموزش رایگان نرم افزار ENVI

در ENVI حرفه ای شو 🦾

0 تا 100 مفاهیم سنجش از دور

کاملا رایگان شروع کن 🧩

آموزش رایگان ArcGIS pro

واقعاااااا رایگاااااانه 🤗

آموزش گوگل ارث انجین

شدیدا توصیه شده 🌏

دانلود لندیوز 10 متری ایران و …

به کمک گوگل ارث انجین 🚀

کتاب موتور پردازش مجازی

اولین کتاب آموزش گوگل ارث انجین 📗

طبقه بندی تصاویر ماهواره ای

آشنایی با انواع روش ها 😲

پیش پردازش تصاویر ماهواره ای

هندسی – رادیومتریکی – اتمسفری 🀄

دانلود داده های آلتیمتری

ترازسنجی برای دریاچه ها 🧿

پوشش اراضی 10 متری

تولید شده توسط ESRI 🧐

نمایش سه بعدی در ArcGIS

مدل رقومی ارتفاع 🗻

مطالب پربازدید

با سلام مهندس امیرحسین احراری در این کارگاه رایگان که در دانشگاه صنعتی شریف توسط آکادمی سنجش از دور (سایت GIRS.ir) و مجله عمران دانشگاه شریف ترتیب داده شده بود به تدریس سنجش از دور و روش تولید نقشه های کاربری اراضی پرداخته است. با استفاده از این ویدیوها می توانید با روش تولید نقشه های موضوعی و کاربری اراضی…

با سلام

مهندس امیرحسین احراری در این کارگاه رایگان که در دانشگاه صنعتی شریف توسط آکادمی سنجش از دور (سایت GIRS.ir) و مجله عمران دانشگاه شریف ترتیب داده شده بود به تدریس سنجش از دور و روش تولید نقشه های کاربری اراضی پرداخته است.

با استفاده از این ویدیوها می توانید با روش تولید نقشه های موضوعی و کاربری اراضی با استفاده از تصاویر ماهواره ای آشنایی شوید.

این کارگاه شامل 4 ویدئو است که در ادامه می توانید آن ها را ببینید.

ویدئوی اول:

ویدئوی دوم

ویدئوی سوم

ویدئوی چهارم

نوشته های مرتبط :

13 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • بفر مائیید آقای احراری مدرک مهندسی را از کدام دانشکده فنی و در چه رشته ای اخذ کرده اند؟؟؟؟

    پاسخ
    • ahmad najafi
      1396-03-12 11:22 ب.ظ

      با سلام و عرض ادب و احترام خدمت شما.
      آقای امیرحسین احراری کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته سنجش از دور و سیستم اطلاعات جغرافیایی دانشگاه تهران، دانشکده جغرافیا رو خوانده اند.
      کسی که به دانشجویان رشته هایی چون نقشه برداری، عمران، محیط زیست، ریاضیات محض، فیزیک محض، ژئودزی، برق و الکترونیک، کامپیوتر و … سنجش از دور تدریس میکند با بالاترین حد کیفیت و رضایتمندی و کسی که در دانشگاه صنعتی شریف (قطب فنی کشور) سنجش از دور تدریس کرده و نیز به عنوان محقق سنجش از دور با اساتید و دانشجویان فنی دانشگاه شریف در زمینه عمران و محیط زیست همکاری تحقیقاتی و تجاری داشته (مرکز تحقیقات سنجش از دور دانشگاه صنعتی شریف) و دارد و کسی که در شرکت طراحی پهپاد (مرکز رشد فناوری های دانشگاه شریف) با محققین مکانیک و برق و الکترونیک با متخصصین دانشگاه علم و صنعت، امیرکبیر، تهران و شریف کار میکند و در موسسه تحقیقات منابع آب دانشگاه تهران به تدریس سنجش از دور با بالاترین حد رضایتمندی (از سوی دانشجویان مهندس عمران در مقطع ارشد و دکتری) و کسی که در شرکت دانش بنیان هیرکانیا (پارک علم و فناوری دانشگاه تهران) با بهترین متخصصین دکتری سنجش از دور و GIS به انجام پروژه پرداخته نشان داده است که کمتر از یک مهندس نیست. چرا که اگر دانشش را نداشته باشد هرگز امکان این همه همکاری های تحقیقاتی و کاری با وی در مراکز علمی و تجاری مخصوص مهندسین کشور فراهم نمیشود.
      این ما نیستیم که آقای احراری رو با عنوان مهندس خطاب میکنیم بلکه ایشان از سوی اساتید و محققینی که در قطب های مهندس کشور (دانشگاه شریف و تهران، امیرکبیر، علم و صنعت و سایر دانشگاهها) با وی درارتباط بوده اند به عنوان مهندس نامیده شده اند. چرا که سنجش از دور از اساس یک رشته فنی است. کسی متخصص سنجش از دور میشود که اصول ریاضیاتی و فیزیکی سنجش از دور را بداند و بتواند بر اساس ریاضیات و فیزیک به حل مساله در علوم مختلف بپردازد. به همین خاطر است که در دانشگاههایی چون شریف، امیرکبیر و فنی تهران سنجش از دور مورد مطالعه و تحقیق قرار میگیرد.
      نکته قابل توجه دیگر آن است که در تاریخ دانشکده جغرافیای دانشگاه تهران کمتر کسی را بتوانید مانند ایشون پیدا کنید که تمام فعالیت های علمی و تحقیقاتی وی با اساتید و دانشجویان فنی باشد.
      و ایشون در عمل نشان داده اند که شایسته این عنوان هستند و افرادی که با وی همکاری داشته اند شاهد بر این موضوع هستند.
      با این حال اگر یک فرد به عنوان یک محقق از اخلاق و ادب بی بهره باشد هیچ از موارد مذکور نمیتواند برای وی کسب اعتبار کند. آقای احراری اگر به عنوان مهندس از سوی همه افراد مذکور نامیده شده اول به خاطر اخلاق و سپس علم است.

      پاسخ
  • با سلام
    بنده بخش اول را مشاهده کردم بسیار عالی بود. ای کاش این فیلم ها قابل دانلود بود تا بتوان چند مرتبه مشاهده نمود.

    پاسخ
  • آقامیری
    1396-07-09 7:30 ب.ظ

    عالی بود . از فیلم آموزشی استفاده کردم . اگر نیاز به مطالعات و آموزشهای بیشتر در این زمینه داشتم حتما ویدیوهای آقای مهندس احراری رو با کمال میل خریداری میکنم .

    پاسخ
  • سلام اقای احراری خدا خیرتون بده عالی بود. منتظر اموزشهای رایگان بعدی هم هستیم :)

    پاسخ
  • با سلام و احترام
    جناب آقای مهندس احراری، سوالی برای من پیش آمده است در مورد تصاویر ماهواره لندست، که ممنون می شوم من را راهنمایی بفرمایید، پیشاپیش از زمانی که در اختیار من قرار می دهید، تشکر و قدردانی می کنم.

    براساس آموزش ارائه شده در این صفحه، من اصلاحات رادیومتریک و اتمسفری را بر روی تصویر ماهواره لندست، برای منطقه مورد نظر خود اعمال کردم، و بعد بر اساس دستور ارائه شده مقادیر بازتاب سطحی نیز بین ۰ و ۱ تنظیم گشت، زمانی که همین تصویر را از نرم افزار ENVI به داخل نرم افزار Gis ارسال می کنم، تصویر دارای چرخش میشود، در صورتی که همین تصویر در نرم افزار ENVI فاقد چرخش است، حتی زمانی که تصویر اصلاح شده از نظر رادیومتریک را وارد Gis می کنم، تصویر بدون چرخش است. (چون هدف من استراج مقادیر پیکسل های باند های مختلف متناظر با نقاط نمونه برداری شده است، این چرخش تصویر ممکن است پیکسل متناظر با نقاط نمونه بردای را تغییر دهد)
    حال سوال من از جنابعالی این است که آیا این چرخش طبیعی است و یا مشکلی در کار وجود دارد که چنین چرخشی رخ می دهد.
    با تشکر

    پاسخ
    • با سلام و احترام خدمت شما.

      ببخشید منظورتون از چرخش رو متوجه نمیشم اگر عکسی در این رابطه ارسال کنید بهتر میتونم راهنمایی کنم.

      با سپاس

      پاسخ
  • سلام ممنونم برای ویدیوهای عالی که در اختیار ما قرار میدید
    ویدئو های این آموزش چجوری میتونم تهیه کنم؟
    با تشکر

    پاسخ
    • با سلام و احترام

      ممنون از نقطه نظر مثبت شما. این دوره به پایان رسیده و دیگه عرضه نمیشه. دوره جدیدتر و با کیفیت تری هم اکنون در سایت بصورت رایگان استفاده شده که می توانید از آن استفاده کنید.

      https://girs.ir/envi-course/

      موفق باشید

      پاسخ
  • با سلام و درود
    چرا لینک آموزش های رایگان فعال نیستند؟؟؟

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up