معرفی کتاب: آموزش ابزارهای جانبی و الحاقیه آب وخاک در ArcGIS

170 بازدید

اخبار ، مقالات و تحقیقات گروهی را دنبال کنید.

آموزش رایگان نرم افزار ENVI

در ENVI حرفه ای شو 🦾

0 تا 100 مفاهیم سنجش از دور

کاملا رایگان شروع کن 🧩

آموزش رایگان ArcGIS pro

واقعاااااا رایگاااااانه 🤗

آموزش گوگل ارث انجین

شدیدا توصیه شده 🌏

دانلود لندیوز 10 متری ایران و …

به کمک گوگل ارث انجین 🚀

کتاب موتور پردازش مجازی

اولین کتاب آموزش گوگل ارث انجین 📗

طبقه بندی تصاویر ماهواره ای

آشنایی با انواع روش ها 😲

پیش پردازش تصاویر ماهواره ای

هندسی – رادیومتریکی – اتمسفری 🀄

دانلود داده های آلتیمتری

ترازسنجی برای دریاچه ها 🧿

پوشش اراضی 10 متری

تولید شده توسط ESRI 🧐

نمایش سه بعدی در ArcGIS

مدل رقومی ارتفاع 🗻

مطالب پربازدید

سامانه اطلاعات جغرافیایی طی سال های گذشته کاربرد های گسترده ای در تمام رشته های مربوط به علوم زمین در جهان وایران داشته ، ولی در بعضی از رشته ها واز جمله آب ، خاک ومحیط زیست به لحاظ نیاز واهمیت این منابع برای انسان ها ، روز به روز گسترش یافته ، بطوریکه تعداد قابل ملاحظه ای ابزار های…

سامانه اطلاعات جغرافیایی طی سال های گذشته کاربرد های گسترده ای در تمام رشته های مربوط به علوم زمین در جهان وایران داشته ، ولی در بعضی از رشته ها واز جمله آب ، خاک ومحیط زیست به لحاظ نیاز واهمیت این منابع برای انسان ها ، روز به روز گسترش یافته ، بطوریکه تعداد قابل ملاحظه ای ابزار های سازمانی والحاقیه برای موارد فوق برنامه نویسی وآماده شده وبه بسته نرم افزاری ArcGIS اضافه شده است . هر کدام از این برنامه ها خود یک موضوع تخصصی در زمینه آب وخاک را بررسی ومورد مطالعه قرار میدهد.

لذا تعدادی از این ابزار ها واز جمله, ArcHydro Spatial Analyst , HecGeoHMS HecHMS,HecRAS ، HecGeoRAS، SWAT و SWAT-CUP توسط اینجانب مطالعه ، تدریس و چندین پروژه با آنها اجرا شده است.

حال با توجه به اینکه این ابزار ها برای مدیریت بهتر بر روی منابع آب وخاک کشور اهمیت فوق العاده دارد، نتایج مطالعات را تدوین ودر این کتاب سازماندهی کرده ام . مطالب کتاب به روشی تدوین شده که کاملا عملیاتی وکاربردی باشد. این کتاب در فصول زیر دسته بندی وتدوین شده است.

در فصل اول ابزار Spatial Analyst همراه باحداقل نه  تمرین کاربردی ، روش های مختلف تهیه DEM و TIN وهمچنین خصوصیات آنها راآموزش داده میشود.

در فصل دوم ، ابزار الحاقیه ArcHydro با تمرین آموزش داده میشود.

در فصل سوم ، ابزار الحاقیهHecGeoHMS ، همراه با تمرین آموزش داده می شود.

در فصل چهارم ، نرم افزار هیدرولوژی HEC-HMS همراه با تمرین ارائه شده است.

در فصل پنجم ،  ابزار الحاقیهHecGeoRAS همراه با تمرین آموزش داده می شود.

در فصل ششم ، نرم افزار HecRASارائه شده است.

در فصل هفتم ، نرم افزار ارزیابی آب وخاک موسوم به SWAT

و همچنین در فصل هشتم نرم افزار SWAT-CUP همراه با تمرین وارائه جزئیات آموزش داده می شود. بدیهی است که همه نرم افزار ها وداده های مورد نیاز ، در لوح فشرده همراه کتاب موجود است. ضمنا روش محاسبه CN در ArcGIS وتمام روش های نصب نگارش های مختلفArcGIS10.x در پایان کتاب بصورت ضمائم آورده شده است.

این کتاب برای کلیه رشته های علوم زمین وازجمله کشاورزی ، منابع طبیعی ، آبخیزداری ، شهرسازی ، معماری ، منابع آب وخاک قابل استفاده است.

 

نحوه تهیه کتاب:

مراجعه به وبسایت http://www.gisone.ir

نوشته های مرتبط :

آموزش های رایگان پیشنهادی :

1 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • میکاییل
    1396-01-07 9:20 ق.ظ

    با سلام
    متاسفانه تمامی کتابهای ترجمه شده (نوشته شده) توسط آقای مهندس میرمحمدصادقی به شدت گیج کننده و سخت می باشند چون بخشهای بسیاری از راهنماهای مربوطه را ترجمه نمیکنند و فقط به کلیات میپردازند! برای همین در بسیاری از موارد کاربر گیج میشود. بنده کتابهای ایشان را خریداری کرده ام و با راهنماهای انگلیسی مقایسه کردم. استفاده از راهنمای انگلیسی به مراتب ساده تر و روانتر بود؛ حتی اگر دانش زبان انگلیسی چندان خوبی هم نداشته باشیم چون راهنماها با شکل هستند بسیار قابل فهمتر از کتابهای ترجمه شده ایشان است.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up