معرفی نرم افزار LIDAR Analyst – بخش اول

468 بازدید

اخبار ، مقالات و تحقیقات گروهی را دنبال کنید.

آموزش رایگان نرم افزار ENVI

در ENVI حرفه ای شو 🦾

0 تا 100 مفاهیم سنجش از دور

کاملا رایگان شروع کن 🧩

آموزش رایگان ArcGIS pro

واقعاااااا رایگاااااانه 🤗

آموزش گوگل ارث انجین

شدیدا توصیه شده 🌏

دانلود لندیوز 10 متری ایران و …

به کمک گوگل ارث انجین 🚀

کتاب موتور پردازش مجازی

اولین کتاب آموزش گوگل ارث انجین 📗

طبقه بندی تصاویر ماهواره ای

آشنایی با انواع روش ها 😲

پیش پردازش تصاویر ماهواره ای

هندسی – رادیومتریکی – اتمسفری 🀄

دانلود داده های آلتیمتری

ترازسنجی برای دریاچه ها 🧿

پوشش اراضی 10 متری

تولید شده توسط ESRI 🧐

نمایش سه بعدی در ArcGIS

مدل رقومی ارتفاع 🗻

مطالب پربازدید

نرم افزار تحلیلگر ™ لیدار (LIDAR Analyst)  نخستین راه حل برای استخراج ویژگی داده ­های لیدار هوا برد است، این نرم افزار با بیرون کشیدن سه بعدی خودکار اشیائی مانند زمین برهنه، درختان یا ساختمان­ها به تحلیلگران جغرافیایی اجازه قفل گشایی داده های لیدار را می­دهد. در حال حاضر نرم افزار با ارتقائی عمده به روز رسانی شده است: نمایشگر سه…

lidar

نرم افزار تحلیلگر ™ لیدار (LIDAR Analyst)  نخستین راه حل برای استخراج ویژگی داده ­های لیدار هوا برد است، این نرم افزار با بیرون کشیدن سه بعدی خودکار اشیائی مانند زمین برهنه، درختان یا ساختمان­ها به تحلیلگران جغرافیایی اجازه قفل گشایی داده های لیدار را می­دهد. در حال حاضر نرم افزار با ارتقائی عمده به روز رسانی شده است: نمایشگر سه بعدی یکپارچه که ماموریت حیاتی بهره برداری سه بعدی با وضوح بالا را انجام می­دهد و باعث می­ شود نرم­ افزار LIDAR Analyst جایگاه خوبی پیدا کند.

LIDAR Analyst با بیش از 10 سال تجربه اثبات شده اولین نرم ­افزارهای کاربردی لیدار تجاری شده ، را داراست. قدرت، سرعت، دقت و قابلیت انتخاب گسترده ابزار، کاربران را قادر به انجام هرکاری می سازد. به همین دلیل LIDAR Analyst به طور گسترده­ ای مورد توجه است و بطور روزانه توسط نیروهای نظامی، سازمان­های فدرال، دولت های­ محلی، دانشگاه­های علمی و ارائه دهندگان خدمات GIS در سراسر جهان استفاده می­شود. از آنجا که LIDAR Analyst مکملی برای نرم افزار ESRI ArcGIS® است، محیط آشنای آن نصب و یاد­گیری محصول را آسان می­کند.

Lidar analyst1

 

به تصویر کشیدن

افق­های دید جدیدی را با بررسی داده­ ها از طریق مجموعه­ ای از قابلیت های تجسم دوبعدی و سه بعدی به ­دست آورید. حالت های دوبعدی تپه، سایه ­ها ، منحنی­های تراز و تصاویر شیب را تولید کنید. از نمایشگر سه بعدی برای دستکاری، فیلتر و ویرایش ابرهای نقطه ­ای لیدار که به شکل جالبی نمایش داده می شود استفاده کنید.

Lidar analyst2

 

 

استخراج

مقادیر داده لیدار را توسط تبدیل داده­ها  به اشیاء گسسته، قفل گشایی کنید. از الگوریتم­های پیشرفته برای فهرست کردن سریع ساختمان­های موجود در سراسر نقاط، شناسایی و استخراج اشکال سه بعدی پیچیده ساختمان­ها استفاده کنید. ارزیابی زیست محیطی خود را با شمارش درختان در جنگل یا محله بهبود ببخشید. نوار دور ساختمان، درختچه ­زار و بوته­ زارها را برای آشکار کردن سطح زمین واقعی برای عوارض زمین (نوع زمین) به طور دقیقی مشاهده کنید.

Lidar analyst3

بهره برداری

روند تصمیم گیری خود را از طریق ابزار بهره برداری پیچیده، ارتقا دهید. تجزیه و تحلیل عوارض زمین، تجزیه و تحلیل مشخصات (جاری) و اندازه گیری سه بعدی را اداره کنید. نتایج استخراج شده را در نمایشگر سه بعدی برای درک بهتر، بازبینی کنید. از آنجا که LIDAR Analyst داده­ها را برای تمام اشیاء استخراج شده تولید می­کند، می­توانید مساحت ساختمان، ابعاد، موقعیت و ویژگی­های دیگر را نیز ارزیابی کنید.

Lidar analyst4

 

 

دستیابی

کارهای چالش برانگیز که شامل به روز رسانی مقادیر زیادی از اطلاعات GIS است را انجام دهید. هنگامی که کار خود را انجام دادید، توالی پیچیده برای تکرار خودکار و راه اندازی پردازش دسته­ ای فایل­های داده برای اجرای یک شبه ذخیره کنید. اگر نیاز به قدرت بیشتری دارید، از قابلیت پردازش توزیع LIDAR Analyst برای شکستن داده­ها به قطعات قابل کنترل و کوچکتر استفاده کنید.

Lidar analyst5

 

ادامه دارد….

 

نوشته های مرتبط :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up