جنگل زدایی در جهان از چشمان گوگل ارث

179 بازدید

اخبار ، مقالات و تحقیقات گروهی را دنبال کنید.

آموزش رایگان نرم افزار ENVI

در ENVI حرفه ای شو 🦾

0 تا 100 مفاهیم سنجش از دور

کاملا رایگان شروع کن 🧩

آموزش رایگان ArcGIS pro

واقعاااااا رایگاااااانه 🤗

آموزش گوگل ارث انجین

شدیدا توصیه شده 🌏

دانلود لندیوز 10 متری ایران و …

به کمک گوگل ارث انجین 🚀

کتاب موتور پردازش مجازی

اولین کتاب آموزش گوگل ارث انجین 📗

طبقه بندی تصاویر ماهواره ای

آشنایی با انواع روش ها 😲

پیش پردازش تصاویر ماهواره ای

هندسی – رادیومتریکی – اتمسفری 🀄

دانلود داده های آلتیمتری

ترازسنجی برای دریاچه ها 🧿

پوشش اراضی 10 متری

تولید شده توسط ESRI 🧐

نمایش سه بعدی در ArcGIS

مدل رقومی ارتفاع 🗻

مطالب پربازدید

نقشه جدید گوگل از وضعیت جنگلهای جهان تغییرات ایجاد شده در روند جنگل زدایی را از سال ۲۰۰۰ تا سال ۲۰۱۲ به نمایش گذاشته است. براساس گزارش CNN، گوگل ارث به عنوان ابزاری تعاملی و آنلاین در دسترس تمامی کاربران اینترنتی جهان بوده و کاربران میتوانند جزئیات زیادی از مناطق مختلف را با وضوح تصویری 30 متر مشاهده کنند. این…

نقشه جدید گوگل از وضعیت جنگلهای جهان تغییرات ایجاد شده در روند جنگل زدایی را از سال ۲۰۰۰ تا سال ۲۰۱۲ به نمایش گذاشته است.

براساس گزارش CNN، گوگل ارث به عنوان ابزاری تعاملی و آنلاین در دسترس تمامی کاربران اینترنتی جهان بوده و کاربران میتوانند جزئیات زیادی از مناطق مختلف را با وضوح تصویری 30 متر مشاهده کنند. این نقشه جدید نیز براساس این برنامه ایجاد شده و داستان درختان جهان را از سال 2000 تا 2012 بر اساس 650 هزار تصویر ماهواره ای که توسط ماهواره Landsat7 به ثبت رسیده بازگو می کند.

در آن زمان زمین پوشش درختی به بزرگی مغولستان را از دست داد، تعداد درختان در این منطقه به اندازه ای بود که می توان فضایی 6 برابر بریتانیا را مملو از درخت کرد.

به گفته ماتیو هانسن محقق دانشگاه مریلند که با کمک گوگل ارث توانست این نقشه را گردآوری کند، این اولین نقشه از تغییرات در بافت جنگل های جهان است که به صورت همزمان وضعیت را در سطح جهان و در سطح محلی به نمایش می گذارد.آنچه تدوین آن توسط رایانه ها به بیش از 15 سال زمان نیاز داشت در عرض چند روز توسط موتورهای گوگل ارث تکمیل شد.

مطالعات محققان دانشگاه مریلند برروی داده های ماهواره ای نشان از تغییرات کلیدی در بافت جنگل ها از سال 2000 تا 2012 دارند. برای مثال دانشمندان دریافتند که طی این دوره، زمین 2.3 میلیون کیلومتر مربع از جنگل های خود را به واسطه توفان، بیماری و آتش سوزی از دست داده است.

اما از سویی دیگر طی همین دوران 800 هزار کیلومتر مربع به جنگل های زمین افزوده شده و همین امر، میزان خالص جنگل زدایی در زمین را به 1.5 میلیون کیلومتر مربع رسانده است. 

بیشترین میزان بهبود در مبارزه با جنگل زدایی در برزیل مشاهده می شود زیرا این کشور توانسته در سالهای 2003 تا 2004 و 2010 تا 2011 جنگل زدایی را متوقف کند.. بالاترین میزان نابودی جنگل ها به کشورهای پاراگوئه، مالزی و کامبوج اختصاص دارد. همچنین میزان کلی جنگل زدایی در مناطق استوایی سالانه دو هزار و 100 متر مربع افزایش داشته است.

قرار است این نقشه به صورت سالانه به روزرسانی شود و از آن برای ارزیابی میزان موثربودن برنامه مدیریت جنگلها استفاده شود. این نقشه درعین حال می تواند به گروه های حامی محیط زیست به کنترل عوارض جنگل زدایی از قبیل خطر نابودی گونه های زیستی، تغییرات جوی و میزان تراکم کربنی کمک کند.

منبع: همشهری آنلاین

نوشته های مرتبط :

آموزش های رایگان پیشنهادی :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up