273 بازدید

اخبار ، مقالات و تحقیقات گروهی را دنبال کنید.

آموزش رایگان نرم افزار ENVI

در ENVI حرفه ای شو 🦾

0 تا 100 مفاهیم سنجش از دور

کاملا رایگان شروع کن 🧩

آموزش رایگان ArcGIS pro

واقعاااااا رایگاااااانه 🤗

آموزش گوگل ارث انجین

شدیدا توصیه شده 🌏

دانلود لندیوز 10 متری ایران و …

به کمک گوگل ارث انجین 🚀

کتاب موتور پردازش مجازی

اولین کتاب آموزش گوگل ارث انجین 📗

طبقه بندی تصاویر ماهواره ای

آشنایی با انواع روش ها 😲

پیش پردازش تصاویر ماهواره ای

هندسی – رادیومتریکی – اتمسفری 🀄

دانلود داده های آلتیمتری

ترازسنجی برای دریاچه ها 🧿

پوشش اراضی 10 متری

تولید شده توسط ESRI 🧐

نمایش سه بعدی در ArcGIS

مدل رقومی ارتفاع 🗻

مطالب پربازدید

در این کتابچه آموزشی، انواع روش های کاربردی در تولید نقشه نوع پوشش های گیاهی معرفی شده است.    1,000 تومان – حتما این کتابچه را مطالعه میکنم نهایی کردن خرید مورد به سبد خرید اضافه شد مشخصات کتابچه سنجش از دور پوشش گیاهی نویسنده : امیرحسین احراری  تعداد صفحات : 5  صفحه قابل دانلود بخشی از این کتابچه در بخش زیر…

در این کتابچه آموزشی، انواع روش های کاربردی در تولید نقشه نوع پوشش های گیاهی معرفی شده است. 

 


مشخصات کتابچه سنجش از دور پوشش گیاهی

نویسنده : امیرحسین احراری 

تعداد صفحات : 5  صفحه

قابل دانلود


بخشی از این کتابچه در بخش زیر آورده شده است :

تهیه نقشه های پوشش گیاهی با استفاده از سنجش از دور و روش های پردازش تصاویر ماهواره ای نیازمند ملاحظات گوناگون و متعددی است. پیشرفت سریع علم سنجش از دور امکان دسترسی به حجم عظیمی از تصاویر ماهواره ای را فراهم آورده است. امروزه سنجنده ها از تنوع مکانی و طیفی گسترده ای برخوردار هستند و از همین رو امکان تولید نقشه های پوشش گیاهی در مقیاس های گوناگون فراهم آورده شده است. علاوه بر سنجنده ها، الگوریتم های طبقه بندی تصاویر ماهواره ای نیز نقش مهمی در تولید نقشه های پوشش گیاهی فراهم میکنند.  تفاوت طیفی گونه های طیفی مختلف امکان جداسازی آنها در تصاویر ماهواره ای را فراهم آورده است. در این مقاله که برگرفته از مرجع معتبر است، نکات مهم در تولید نقشه های پوشش گیاهی مورد توجه قرار گرفته است. تهیه نقشه های پوشش گیاهی اطلاعات با ارزشی در ارتباط با شرایط طبیعی و انسانی محیط زیست در اختیار قرار میدهد.

از لحاظ طیفی باندهای قرمز و مادون قرمز نزدیک نقش مهمی را در تفکیک و جداسازی طیفی پوشش گیاهی در مناطق مختلف ایفا میکند. تمامی شاخص های طیفی کاربردی در مطالعات پوشش گیاهی بر اساس رابطه طیفی باندهای قرمز و مادون قرمز نزدیک است.

از لحاظ توان تفکیک مکانی، سنجنده های کاربردی در سنجش از دور امکان مطالعه پوشش گیاهی از مقیاس محلی تا ناحیه ای را فراهم آورده است. در سنجنده های توان تفکیک مکانی پایین (بیشتر از 100 متر) ، تنها امکان شناسایی پوشش های کیاهی وسیع و متراکم فراهم است. این در حالی است که در مقیاس های کوچک محلی، تصاویر سنجنده های تجاری (مانند کوییک برد و آیکونوس) هزینه زیادی را ایجاد میکنند. در این موارد به منظور کاهش هزینه تولید نقشه، استفاده از تصاویر و داده های ماهواره ای توان تفکیک مکانی متوسط (مانند لندست و سنتینل) پیشنهاد میشود.  تصاویر ماهواره ای مورد استفاده برای تهیه نقشه باید بدون ابر باشد. وجود ابر در تصاویر اپیتکی مانع از استخراج اطلاعات موثر در ارتباط با پوشش گیاهی میگردد.

 

 


نوشته های مرتبط :

آموزش های رایگان پیشنهادی :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up