آموزش جامع روش های دانلود تصاویر ماهواره ای رایگان – دانلود تصاویر سنتینل 1 – دانلود تصاویر سنتینل 2

2,085 بازدید

اخبار ، مقالات و تحقیقات گروهی را دنبال کنید.

آموزش رایگان نرم افزار ENVI

در ENVI حرفه ای شو 🦾

0 تا 100 مفاهیم سنجش از دور

کاملا رایگان شروع کن 🧩

آموزش رایگان ArcGIS pro

واقعاااااا رایگاااااانه 🤗

آموزش گوگل ارث انجین

شدیدا توصیه شده 🌏

دانلود لندیوز 10 متری ایران و …

به کمک گوگل ارث انجین 🚀

کتاب موتور پردازش مجازی

اولین کتاب آموزش گوگل ارث انجین 📗

طبقه بندی تصاویر ماهواره ای

آشنایی با انواع روش ها 😲

پیش پردازش تصاویر ماهواره ای

هندسی – رادیومتریکی – اتمسفری 🀄

دانلود داده های آلتیمتری

ترازسنجی برای دریاچه ها 🧿

پوشش اراضی 10 متری

تولید شده توسط ESRI 🧐

نمایش سه بعدی در ArcGIS

مدل رقومی ارتفاع 🗻

مطالب پربازدید

محصول آموزش جامع، روش های دانلود تصاویر ماهواره ای رایگان به شکل کاربردی برای پروژه های علمی و تجاری سنجش از دور و پردازش تصاویر ماهواره ای منتشر شد. در این آموزش علاوه بر دانلود تصاویر سنتینل 1 و دانلود تصاویر سنتینل 2 سایر ماهواره ها مثل مادیس و استر و نوآ را نیز در بر می گیرد. با استفاده…

محصول آموزش جامع، روش های دانلود تصاویر ماهواره ای رایگان به شکل کاربردی برای پروژه های علمی و تجاری سنجش از دور و پردازش تصاویر ماهواره ای منتشر شد. در این آموزش علاوه بر دانلود تصاویر سنتینل 1 و دانلود تصاویر سنتینل 2 سایر ماهواره ها مثل مادیس و استر و نوآ را نیز در بر می گیرد. با استفاده از این بسته آموزشی، شما با روش دانلود عموم تصاویر ماهواره ای رایگان در سنجش از دور آشنا می شوید. این محصول آموزشی، روش دسترسی به مهم ترین و کاربردی ترین داده های ماهواره ای را به صورت کامل پوشش داده است.


مشخصات آموزشی

  • مدرس: امیرحسین احراری
  • تخصص: کارشناس سنجش از دور و پردازش تصاویر ماهواره ای
  • موضوع: دانلود تصاویر ماهواره ای
  • داده های تمرینی: نیاز ندارد.
  • نوع آموزش: ویدیویی

توضیحات آموزش:

در این بسته آموزشی شما با روش دسترسی به مهم ترین و پرکاربردترین تصاویر ماهواره ای در سنجش از دور آشنا می شوید. در این فایل آموزشی تمامی وب سایت ها و مراجع آموزشی مهم در زمینه دانلود تصاویر ماهواره ای معرفی شده است. با استفاده از امکانات ارائه شده در این آموزش، شما دیگر مشکلی در زمینه دسترسی به تصاویر ماهواره ای رایگان نخواهید داشت.


عناوین آموزشی:

عناوین آموزش داده شده عبارت اند از:

  1. دانلود تصاویر لندست
  2. دانلود تصاویر تصاویر سنتینل 1
  3. دانلود تصاویر سنتینل 2
  4. دانلود تصاویر مادیس
  5. دانلود تصاویر استر
  6. دانلود داده های بارشی
  7. دانلود تصاویر ابرطیفی
  8. دانلود مدل های رقومی زمین
  9. دانلود داده های راداری
  10. دانلود داده های نوا
  11. معرفی سایت earth explorer
  12. معرفی سایت earth data و …

روش ثبت نام در وب سایت ها

یکی از مهم ترین چالش های کاربران سنجش از دور عدم آشنایی با روش دانلود تصاویر ماهواره ای است. وب سایت های مختلفی در این زمینه وجود دارد که مهم ترین آن ها در این آموزش به صورت کامل مورد بررسی قرار گرفته است. یکی از مهم ترین چالش ها در زمینه دانلود تصاویر ماهواره ای، روش ثبت نام در سایت های عرضه کننده آن ها است. در این آموزش ما بصورت کامل موضوع روش ثبت نام در سایت های آموزشی کاربردی سنجش از دور را به شما معرفی کرده ایم به گونه ای که دیگر به هیچ آموزش دیگری در این زمینه نیاز نداشته باشید.


روش دانلود تصاویر ماهواره ای:

در این بسته آموزشی تمامی مراحل لازم برای دانلود تصاویر ماهواره ای رایگان در سنجش از دور آموزش داده شده است. اگر می خواهید روش های دانلود تصاویر و داده های ماهواره ای رایگان در سنجش از دور را فرا بگیرید، این محصول تمامی گام های آن را بصورت کاربردی پوشش داده است و پاسخ گوی سوالات شما نیز در این زمینه است. با استفاده از این آموزش شما با روش دانلود تصاویر و داده های ماهواره ای زیر آشنا خواهید شد: 

  • دانلود تصاویر ماهواره ای لندست 
  • دانلود تصاویر ماهواره ای سنتینل 
  • دانلود تصاویر ماهواره ای استر 
  • دانلود تصاویر ماهواره ای مودیس
  • دانلود تصاویر ماهواره ای نوا 
  • و ….

تهیه آموزش:

………………………………………


لینک های مفید:

نوشته های مرتبط :

آموزش های رایگان پیشنهادی :

168 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • پیمان پریسوژ
    1396-11-08 4:03 ب.ظ

    با عرض سلام
    بنده با استفاده از فایل آموزشی اقدام به دانلود داده های لندست8 کردم ولی متاسفانه در نهایت پس از وارد کردن یوز و پس سایت لندست، با ارور
    All Scenes (L8 OLI/TIRS): Data Set Unavailable
    مواجه شدم
    آیا راه حل دیگری برای دانلود این داده ها وجود ندارد؟
    با تشکر

    پاسخ
    • با سلام و احترام خدمت شما متخصص محترم.

      برای انتخاب داده های لندست، کدوم نوع داده ها رو انتخاب میکنید. این خطا یا بدلیل اشتباه در انتخاب سنجنده ایجاد میشه و یا اینکه گاهی بصورت موقتی در یک روز خاص داده ها از دسترس خارج میشه.

      با احترام

      پاسخ
  • با سلام و احترام،

    بنده جهت انجام مقالم نیاز به دانلود داد های ماهانه مربوط به So2 و No2 مربوط به ایران طی چند سال مشخص رو دارم. مشکل بنده این هست که برای دانلودشون مشکل دارم و اولین بار هست که میخوام داده ماهواره ای دانلود کنم. لینک مربوط به داد ها :https://disc.sci.gsfc.nasa.gov/datasets/OMSO2e_V003/summary
    بنده نیاز دارم فایل به صورت NetCDF باشه یا هر فرمتی که بشه تو متلب باش کار کرد.
    لطفا بنده را در این امر یاری فرمایید.
    با تشکر،

    پاسخ
    • با سلام و احترام

      وقتی وارد همان لینک شدید از طریق سایت EarthData و یا Giovanni که در سمت راست تصویر نشان داده شده است باید نسبت به دانلود داده های مورد نظر اقدام کنید. برای دانلود داده ها حتما باید اول منطقه مورد مطالعه، تاریخ و سپس داده های سنجنده مورد نظر رو انتخاب و سپس نسبت به دانلود اقدام نمایید. پس از دانلود داده ها نیز لازم هست که در سایت Earthdata ثبت نام کنید. در صورتی که از این سایت برای دانلود داده ها استفاده میکنید.

      با احترام

      پاسخ
  • سید عباس
    1396-12-19 2:56 ب.ظ

    سلام، وقتتون بخیر باشه
    من می خواستم برای پروژه دانشگاهیم، چند تا از نقشه های landsat8 رو دانلود کنم، ولی واسه ثبت نام، اسامی و مشخصات و این چیزا می خواد. می خواستم بدونم توی این پک، نحوه ثبت نام کاملا توضیح داده شده؟

    پاسخ
  • سلام خسته نباشیدچجوری توی سایت ثبت نام کنم؟

    پاسخ
  • سلام مهندس احراری عزیز. یک سوال داشتم چرا مقدار بارش ماهانه trmm بعد از دانلود در محیط gis باز می کنیم خیلی پایین می دهد. مثلا عددی در حدود ۳٫۴ یا ۵٫۲ در صورتیکه بارش جهانی خیلی بیشتر از این است. در صورتیکه داده های ساعتی بر طبق محصول اموزشی سایت. واقعی تر بنظر می رسد.

    پاسخ
  • سلام
    ببخشید میخواستم بدونم از بین این پایگاه های داده ای که توضیح دادید فقط پایگاه Earth Explorer اجازه میده که مختصات محدوده رو بهش بدیم یا محدوده رو به صورت KML بهش بدیم یا بقیه پایگاه ها هم این امکان رو دارن؟

    پاسخ
  • جمال محمدی
    1397-04-06 2:26 ب.ظ

    با سلام و خسته نباشید، بنده مدتی است که از محدوده جنوب کشور (توسعه نیشکر) تصویر ماهواره سنتینل ۲ را دریافت می کردم، ولی در این دو روز گذشته از این ماهواره (سنتینل ۲) در آن محدوده ظاهر نمی شود و فقط سنتینل ۳ و ۱ وجود دارد، آیا مشکلی بوجد آمده و یا می بایست تنظیمات خاصی را تغییر بدم؟ ولی در قسمت های دیگر ماهواره سنتینل ۲ وجود دارد اما به کار من نمیخورد. با تشکر

    پاسخ
  • سلام خسته نباسید و ممنون از پکیج های خوبتون،
    اقای احراری چندتا سوال داشتم ممنون میشم پاسخ بدین.
    من پکیج اشنایی با اکستنشن AOD از Envi رو خریداری کردم،تمام مراحلی که گفتین رو انجام دادم و داده رو دانلود کردم،بعد که خواستم طبق توضیحاتتون رو ENVi اجرا کنم،داده رو باز نمیکنه،یعنی مشخص هست ی اصلاحاتی میخواد ولی من نمیدونم باید چیکارکنم!!

    پاسخ
    • با سلام و احترام خدمت شما.

      آیا با MODIS Conversion Toolkit کار میکنید؟ توجه داشته باشید که آدرس ذخیره سازی فایل ها هیچ پوشه ای با نام فارسی نباید باشد. در صورتی که مشکل حل نشد دقیقا عبارت خطایی که باهاش مواجه میشوید رو برای ما در این بخش به اشتراک بزارید.

      موفق باشید

      پاسخ
  • ممنون،این مشکلم حل شد،فقط من از محیط کلاسیک ENVI استفاده میکنم،واسه رنگهاو اینها این گزینه ای که تو ویدیوتون نشون میدین من تو محیط کلاسیک نمیبینم؟؟

    پاسخ
  • و اینکه،میشه AOD رو واسه یک شهر استخراج کنیم یا باید کشور باشه؟یعنی مثلا الان شما دانلود داده در کشرور ایران رو توضیح دادین،چجوری میتونم داده هارو واسه مثلا شهر یزد پیداکنم؟

    پاسخ
    • شما در هر صورت باید از داده های سنجنده مادیس استفاده کنید. بعد از پردازش باید بر اساس پلی گون شهر یزد تصویرتون رو برش بزنید.

      موفق باشید

      پاسخ
  • واینکه میشه AOD رو واسه یک شهر استخراج کنیم یا باید کشور باشه؟یعنی مثلا الان شما دانلود داده در کشور ایران رو توضیح دادین،چجوری میتونم داده هارو واسه مثلا شهر یزد پیداکنم؟

    پاسخ
  • ممنون از راهنماییهای خوبتون،
    ببخشید پلی گون؟بعتی باید چیکارکنم؟؟

    پاسخ
  • ببخشید میشه درمورد پلی گون ی توضیحی بدین؟؟

    پاسخ
    • اگر منظورتون عبارت پلی گون بکار برده شده در این آموزش هست، منظور بنده همان shapefile های مساحتی هست که در سیستم اطلاعات جغرافیایی استفاده میشود. به عبارت دیگر یک پلی گون از لحاظ هندسی ترکیبی از نقاطی است که بواسطه خطوط به یکدیگر متصل شده ویک سطح بسته را ایجاد میکند و به این صورت از دو شکل هندسی اصلی دیگر یعنی نقطه و خط متمایز میشود. از پلی گون ها در این آموزش برای معرفی محدوده منطقه مورد مطالعه استفاده میشود.

      موفق باشید

      پاسخ
  • سلام،واقعا ممنون که باحوصله جواب میدین،خدا خیرتون بده
    من ی پروژه کلاسی دارم،با توضیحات شما داده عارو دانلود کردم تو ENVI هم پردازش کردم،استادمون میگن تو خود ENVI گزینه ای هست که بشه شهر هارو انتخاب مرد،و اینکه از من میانگین سه نقطه اطراف مکانی که تو یزد نمونه برداری کردم(با دستگاه کسکید) رو میخوان،میشه بگین چجوری میتونم اینکارو انجام بدم؟پکیجی دراینمورد دارین تا خریداری کنم؟

    پاسخ
  • استاد بمن ی پروژه کلاسی دادن به این شرح:
    گفتن داده های مودیس رو(Mod04_L2) دانلود کنم بعد روی برنامه ENVI خروجی AOD بگیرم(همون چیزی که شما تو پکیجتون ارائه دادین)،و بعد روی منطقه یزد در یک مکان خاص با میانگین گیری از نقاط اطراف اون منطقه خاص،عدد مورد نظر در اون منطقه خاص رو پیداکنم!گفتن باید اعداد ماتریسی باشه!!والا من خودمم دقیق متوجه نشدم

    پاسخ
    • با وجود اینکه کمی شرح موضوع مبهم هست ولی بنده به ظاهر این طور برداشت میکنم (شاید درست هم نباشه)
      ۱) تصویر محصول غبار مادیس دانلود میشود
      ۲) با استفاده از افزونه MCTK مولفه AOD استخراج میشود.
      ۳) تصویر AOD بر اساس مرز پلی گون شهر یزد برش داده میشود.
      ۴) میانگین تصویر برش داده شده از شهر یزد استخراج میشود.

      بازهم عرض میکنم که این برداشت بنده هست چون دقیقا نمیدونم موضوع کار شما چی هست تنها این مورد رو استنباط کردم.

      موفق باشید

      پاسخ
  • کاملا درست فرمودین،فقط من بند ٣و۴رو بلد نیستم،پکیجی هست که از روی اون واضح متوجه بشم و یاد بگیرم؟؟

    پاسخ
    • والا موضوع خیلی ساده ای هست. در محصولات مختلف این موضوع رو بررسی کردیم اما کاملا روی این موضوع متمرکز نبودیم. در این رابطه اگر هزینه نکنید بهتر هست. این عبارت رو در گوگل سرچ کنید و فیلم های رایگان متعددی در این رابطه برای شما نمایش داده میشود.

      envi subset data from roi video

      ویدیوهای رایگان موجود در یوتیوب این موضوع را آموزش داده است.

      موفق باشید

      پاسخ
  • سلام
    من واسه برش تصاویر گزینه Subset Data via ROIs رو انتخاب کردم بعد وقتی رو فایلم کلیک میکنم و ok میزنم این ارور رو میده:there are no available ROIs or EVFs associated with this input file.
    چیکار باید بکنم؟تورو خدا راهنماییم کنین

    پاسخ
    • بابت تاخیر در پاسخ گویی عذر خواهی میکنم.

      این پیغام نشان دهنده آن هست که فایل roi تولید شده متناسب با داده شما نیست. ممکنه از روی تصویر منطقه شما ایجاد نشده باشه و یا اینکه اصلا roi گرفته شده را Accept نکردید. بهتر هست یکبار دیگه از روی تصویر منطقه تون فایل roi را ایجاد کنید.

      موفق باشید

      پاسخ
  • خواهشا جواب بدین،ممنون میشم

    پاسخ
  • خواهش میکنم،ببخشید پایختون رو کجا دادین؟

    پاسخ
  • ممنون،دیدم،متوجه شدم،لطف کردین.

    پاسخ
  • سلام
    ببخشید اگه بخوام GPS یک منطقه رو بطور دقیق اندازه بگیرم از چه وسیله ای باید استفاده کنم؟؟

    پاسخ
  • یعنی لت و لان یک منطقه(مثلا دانشگاه خودم) رو بتونن پیداکنم،باید چیکارکنم؟

    پاسخ
  • با سلام و احترام.
    من برای کار پایان نامه م به دانلود ضریبc20دادهslrبرای جایگزینی و پردازش در داده های ماهواره ثقل سنجی graceنیاز دارم.برای دانلود این داده ها در سایت ناسا عضو شده و رجیستر کردم چون سایتpodaac فیلتر بود با فیلتر شکن هم وارد شدم ولی بعد رجیستری میخوام داده ها رو دانلود کنم نمیشه و به مشکل میخورم.لینک دانلودش هم این هست
    http://ftp://podaac.jpl.nasa.gov/allData/grace/docs/TN_07_c20_SLR.txt
    ممنون میشم راهنماییم کنید؟

    پاسخ
  • سلام.
    برای کار پایان نامه م به دانلود ضریبc20دادهslrبرای جایگزینی و پردازش در داده های ماهواره ثقل سنجی graceنیاز دارم.برای دانلود این داده ها در سایت ناسا عضو شده و رجیستر کردم چون سایتpodaac فیلتر بود با فیلتر شکن هم وارد شدم ولی بعد رجیستری میخوام داده ها رو دانلود کنم نمیشه و به مشکل میخورم.لینک دانلودش هم این هست
    http://ftp://podaac.jpl.nasa.gov/allData/grace/docs/TN_07_c20_SLR.txt
    مشکلی که برای دانلود دارم اینه که ارور پروکسی میده و همچنین ارور میده که مجموعه داده ها دردسترس نیست.): Data Set Unavailable
    برای حل این مشکل چه کار باید کنم؟ممنون میشم پاسخ بدید

    پاسخ
  • سلام
    ببخشید برای دریافت ساعت عبور ماهواره از روی یک منطقه باید چیکارکنم؟

    پاسخ
  • سلام میشه لطفا جواب بدین
    من تو سایت eartdata میخوام ثبتنام کنم نمیدونم چجوریه؟؟؟
    واینکه تو سایت worldview مثلا یه چیزیو که قبلا دادهشو دانلود کردم الان اومدم دوباره داده بگیرم مینویسه no data چرا؟؟؟؟
    خواهشا سریع جواب بدین

    پاسخ
    • سلام. ایا محصول بسته دانلود تصاویر ماهواره ای را خریداری کردید؟ اگر این بسته را خریداری کردید کاملا توضیح داده شده است. در غیر اینصورت وقتی وارد سایت earthdata میشوید در بخش پایینی صفحه اصلی گزینه ای با عنوان register وجود دارد که شما میتوانید اطلاعات مربوط به ثبت نام را وارد کنید. اطلاعات بسیار ساده ای هست مانند نام و نام خانوادگی به همراه ایمیل.

      بازهم اگر سوالی بود در خدمت شما هستیم.

      موفق باشید

      پاسخ
  • بله خریداری کردم و طبق توضیحات شما داده هارو دانلود کردم ولی الان که دوباره میخوام دانلود کنم مثلا terra/modis داده داره ولی تو همون تاریخ aua and terra/modis مینویسه no data.
    یا تو earthsata ثبتنام کردم بعد که user و pass رو واسه دانلود داده وارد میکنم قبول نمیکنه؟؟؟

    پاسخ
    • اینکه بنویسه no data یعنی اصلا در اون مکان و تاریخ چنین داده ای نیست که احتماالا مشکل از فیلترهای زمانی و مکانی باشه که تعریف کردید. اما در زمینه ثبت نام ، در این گونه از موارد چند دلیل میتونه باعث ایجاد خطا بشه.
      ۱ ) مدت زیادی هست که از اکانتتون استفاده نکردید.
      ۲) یوزر و پس رو اشتباه وارد میکنید.

      غیر از این دو مورد قطعا نیست.

      پاسخ
  • ممنون از راهنمایی هاتون،هرچی تلاش کردم از ماهواره اکوا و ترا نتونستم داده بگیرم ولی هرکردوم جدا یعنی ماهواره ترا جدا و اکوا جدا داده گرفتم،واسه چندروزم امتحان کردم شاید این داده هارو نداره…
    ببخشید من همونطور که داده عای ماهواره ترا رو دانلود کردم داده های ماهواره Aura/OMI هم دانلود کردم،فقط الان که میخوام مثل قبل تو ENVI خروجی بگیرم وقتی میخوام تو قسمت input HDF فایل رو انتخاب کنم فایلی واسم نمیاره،درحاایکه تو پوشش ی فایل هست،چرا؟؟؟
    ممنون میشم سریع جواب بدین

    پاسخ
  • سلام.
    ببخشید داده های مدل هیدرولوژی gldas رو از سایت earth data با رجیسترشدن گرفتم.میخواستم بدونم این داده ها به صورت خام هستند یا برای بررسی قابل استفاده هستند؟
    ممنون

    پاسخ
  • میشه لطفا جواب بدین؟؟خیلی کارم ضروره

    پاسخ
  • سلام شرمنده
    میشه بگین generic format کدوم قسمته؟؟

    پاسخ
  • Generic format رو پیدا کردم ولی he5 (فایلم فرمتش he5 هست)تو گزینه هاش نیست
    ASCII
    BMP
    HDF
    JPEG
    JPEG2000
    MrSID
    PDS
    PICT
    PNG
    SRF
    TIFF/Geo Tiff
    XWD
    این گزینه هارو داره

    پاسخ
  • من قبلی رو براساس محیط کلاسیک ENVI گفتم،طبق فرمایش شما وارد محیط استاندارد ENVI ۵.٣ شدم و گزینه HDF5/netCDF-4 رو انتخاب کردم و بعد فایل رو انتخاب کردم بعد که open rasters رو میزنم این ارور رو میده:
    The raster builder must contain at least one data set before continuing.

    پاسخ
    • آیا بررسی کردید که نرم افزار ENVI میتواند داده های سنجنده Aura را بخواند یا خیر؟ چون برخی از سنجنده ها و فرمت ها به شکل درست در نرم افزار envi خوانده نمیشوند.

      من الان بررسی که کردم دیدم اصلا داده های سنجنده Aura در نرم افزار ENVI پشتیبانی نمیشود.

      پاسخ
  • ممنون از راهنماییتون
    این داده هارو چه نرم افزاری پشتیبانی میکنه؟؟
    واینکه داده های ماهواره terra and aqua هم وقتی تو سایت انتخاب میکنم مینویسه no data درحالیکه با همون مشخصات وقتی از terra میخوام داده بگیرم بهم داده میده،بنظرتون مشکل از کجاست؟؟

    پاسخ
    • راستش مطمئن نیستم. اما شنیدم نرم افزاری ناسا منتشر کرده به نام panoply که برای کار با داده های HDF این گونه از ماهواره ها مناسب هست. نرم افزار SNAP هم قابلیت خوندن داده های HDF رو دارد.

      شاید بدلیل عدم وجود داده های aqua برای اون تاریخ باشه گه این پیغام رو میده.

      موفق باشید

      پاسخ
  • با سلام
    ببخشید من داده های ماهواره رو که دانلود کردم فرمت txtداره گفتن باید با نرم افزار متلب بررسی کنم.باید بدونم چطور و با چه دستوری نوشته شده.میتونید راهنماییم کنید از کجا باید بفهمم این فایل txtچطور نوشته شده؟
    ممنون

    پاسخ
  • شرمنده لطفا جواب بدین،کارم گیره

    پاسخ
  • سلام.
    داده های ماهوارهgrace هستش.

    پاسخ
  • سلام و احترام
    ببخشید من برای کارم باید داده های مدل هیدرولوژی gldas رو هم دانلود کنم.برای اینکار عضو سایتearth data شدم رجیستر کردم و داده ها رو دانلود کردم ولی این داده ها به صورت خام و پردازش نشده ست.میتونید راهنماییم کنید داده های پردازش شده این مدل رو از چه سایتی میتونم دانلود کنم؟

    پاسخ
    • داده های چه ماهواره ای را دانلود کردید؟

      ما با روش های پردازش و آنالیز داده های ماهواره های، لندست، سنتینل، نوا، سنجنده مادیس، استر، هایپریون، آیکونوس، کوییک برد و اویریس آشنایی داریم. البته اینها سنجنده ها و ماهواره هایی هستند که در حال حاضر با اونها کار میکنیم. در ماههای آینده سنجنده ها و ماهواره های دیگری نیز به این لیست اضافه خواهد شد.

      موفق باشید

      پاسخ
  • نسیم غدیرزاده
    1397-05-23 12:27 ق.ظ

    سلام. من با استفاده از ویدئو های اموزشی که به ایمیلم ارسال شده بود تصویر ماهواره لندست منطقه ام را برای سال ۲۰۱۵ دانلود کردم. همانطور که گفته شده بود فایل با بیشترین حجم را دانلود کردم ولی تصاویر سیاه سفید هستند! دلیل این موضوع چیست؟ برای مناطق و زمان های متفاوت هم امتحان کردم ولی باز هم این مشکل وجود دارد!

    پاسخ
  • با سلام و احترام.
    برای دانلود کردن تصاویر از سنجنده های مختلف آیا برای هر سنجنده سایت بخصوصی برای دانلود کردن وجود دارد؟ زیرا در سایت earthexplorer.usgs.gov بیشتر می توان ماهواره لندست را دانلود کرد و برای بقیه سنجنده ها مثلا Modis، Aster و یا هر ماهواره دیگر
    هیچ تصویری نشان نمی دهد و پیغام No Results Found نمایش می دهد. اگر سایت و یا فایلی وجود دارد و آدرس آن را بدهید کمال تشکر را دارم. با سپاس

    پاسخ
    • با سلام و احترام

      در سایت EarthExplorer براحتی میتوانید داده های استر و برخی از پروداکت های مادیس رو دانلود کنید. احتمالا تاریخ و بازه زمانی مناسبی را انتخاب نکردید. چون بنده ۴۸ ساعت پیش از این سایت داده های مذکور را دانلود کردم. برای استر این سایت بهتر هست. برای مادیس اگر تخصص تر بخواهید سایت search.earthdata میتوانید جسجتجو کنید. اما بازهم عرض میکنم که سایت Earthexplorer بهتر هست.

      موفق باشید

      پاسخ
      • در سایت EarthExplorer داده های جدید استر برای ایران بارگذاری نمی شود اما در سیات Earth data.nasa داده های استر بیشتری موجود است.

        پاسخ
        • با سلام و احترام خدمت شما. ببخشید از اینکه پاسخ سوال شما دیر شده.

          شما میتوانید به راحتی از سایت earthexplorer داده های استر رو دانلود کنید . برای تمامی نقاط کشور ایران در تاریخ های مختلف امکان پذیر هست. بنده همین الان برای شهر تهران سال ۲۰۱۸ رو تست کردم و تصاویر مختلفی این رابطه وجود داشت. اینکه در سایت earthdata نیز به این داده های دسترسی وجود دارد نیز درست است. از سوی دیگر سایت earthdata سایت مرجعی است که سایت earthexplorer از آن تغذیه میشود.

          موفق باشید

          پاسخ
  • با سلام مجدد
    درخصوص تصاویر استر سوال دارم. کارمن طوری است که باید تصاویر ماههای ۱۱ و ۱۲ میلادی را برای مناطق جنگلی شمال تهیه کنم. اما در آن ماهها میزان ابرناکی بالاست. میخواستم ببینم امکان این وجود دارد که بعدا با تصحیحات بتونم ابر رو بدون اینکه اطلاعاتم از بین بره برطرف کنم یا خیر؟

    پاسخ
    • با سلام و احترام خدمت شما

      در صورتی که تصاویر متعددی در این بازه زمانی در اختیار داشته باشید میتوانید با استفاده از الگوریتم maximum value composite مشکل ابر موجود در تصاویر را حل کنید. در غیر این صورت میتوانید از داده های لندست در کنار استر بصورت ترکیبی استفاده کنید. اما در این صورت باید تصویر لندست رو با استر کو رجیستر نمایید.

      بازهم بدلیل مشکلی که در پاسخ گویی سوال شما ایجاد شد عذر خواهی میکنم.

      موفق باشید

      پاسخ
      • بسیار ممنون از پاسختون. من‌تعدادی تصویر مورد نظرم رو در استر دانلود کردم. اما تعداد باندهاش کامل نیست. سرچ‌کردم گویا از سال ۲۰۰۷ ناقص شده،‌میخواستم‌ببینم در داده های رایگان اینطور است یا تمام داده های استر؟ ضمن اینکه بحث تصحیحات برای استر هم‌همانند لندسته؟ بسته ای برای استر ندارید؟

        پاسخ
  • با سلام و خسته نباشید
    ببخشید به طور خلاصه منظور از مایکروویو غیر فعال چیست؟ با تشکر

    پاسخ
    • با سلام و احترام

      امواج مایکروویو طولانی ترین طول موج های کاربردی برای تصویر برداری در سنجش از دور هستند که طول موج آنها از ۱ میلی متر آغاز شده و تا ۱ متر ادامه دارد. امواج مایکروویو با استفاده از سنجنده های مایکروویو فعال و غیرفعال قابل ثبت است.

      امواج مایکروویوی که بصورت طبیعی از پدیده های سطح زمین منتشر میشود توسط سنجنده های مایکروویو غیرفعال دریافت میگردد. مایکروویو غیر فعال بدلیل کم بودن انرژی در دسترس آن، توان تفکیک مکانی پایینی معمولا دارد اما برای برآورد رطوبت خاک از دقت بسیار بالایی برخوردار هست. همچنین برای برآورد دمای سطح زمین در زمان هایی که هوا ابری هست و امواج حرارتی قابل استفاده نیستند نیز استفاده میگردد.

      موفق باشید

      پاسخ
      • با تشکر و سپاس از توضیح کامل
        ببخشید پس در اینجا مایکروویو فعال نقشش چیه؟ منظور همان امواج مایکروویوی که به صورت طبیعی از سطح زمین منتشر می شود؟

        پاسخ
        • مایکروویو فعال امواج مصنوعی مایکروویو هستند که توسط سنجنده بصورت مصنوعی تولید شده و چون انرژی کافی تولید میکند امکان تولید تصاویر مایکروویو با توان تفکیک مکانی بالاتر را فراهم میکند. مایکروویو فعال که از آن با عنوان رادار یاد میشود امکان تولید تصاویر مایکروویو با توان تفکیک مکانی و جزییات بالاتر را فراهم می آورد. اما این در حالی است که امواج مایکروویو غیر فعال میزان بسیار اندکی داشته و در نتیجه کیفیت تصاویر آن چندان از حیث مکانی بالا نیست.

          موفق باشید

          پاسخ
  • Sayed Ali Hashemi
    1397-09-08 1:19 ب.ظ

    سلام و عرض ادب تقدیم میکنم
    ببخشید من از افغانستان شما را زحمت میدم
    آیا شما آموزش آنلاین خصوصی نرم افزار خصوصی هم دارید، خیلی علاقه دارم نرم افزار انوی را یاد بگیرم ولی متاسفانه در افغانستان کلاس های حضوری مقدور نیست

    پاسخ
    • با سلام و احترام خدمت شما متخصص محترم

      شما میتوانید ویدیو دوره های آموزشی را خریداری کنید و بصورت آنلاین برای شما ارسال میشود. در صورت نیاز میتوانیم مطالب رو براتون پست کنیم.

      موفق باشید

      پاسخ
  • علیرضا تیل کو
    1397-10-09 10:14 ق.ظ

    با سلام، ببخشید من تصاویر لندست را دانلود میکنم فایل در حدود ۴۰۰ مگابایت هست و فایل متادیتا ندارند!! قبلا این فایل بود راحت در Envi پردازش انجام میدادیم، چرا فایل متادیتا نیست!؟؟

    پاسخ
    • با سلام و احترام

      دقیقا چه داده ای از داده های لندست را دانلود میکنید؟ چون داده های لندست انواع مختلفی دارند.

      موفق باشید

      پاسخ
      • علیرضا تیل کو
        1397-10-09 5:10 ب.ظ

        لندست ۸ را دانلود میکنم؟ قبلا فایلها در حدود ۸۰۰ مگ بود برای هر بخش تصویر ماهواره ای ولی فایل ۴۰۰ مگ که به تازگی سفارش میدهم ناقص و بدون فایل متادیتا است!!
        با تشکر

        پاسخ
  • نیک پور
    1398-04-03 10:43 ب.ظ

    سلام مهندس احراری
    در پک دانلود تصاویر ماهواره ای توضیح دانلود داده های خام سنجنده ی مودیس هم هست؟ اگر خیر لطفا راهنمایی بفرمایید داده های خام مودیس را چطور دانلود کنیم با تشکر از زحمات شما

    پاسخ
    • سلام خسته نباشید
      خیر دانلود داده های خام سنجنده مادیس رو شامل نمیشه. اگر این داده ها قابل دانلود باشه از طریق سایت earthdata می توانید این کار را انجام دهید.

      موفق باشید

      پاسخ
  • نیک پور
    1398-04-04 10:24 ق.ظ

    سلام مهندس
    در پک دانلود تصاویر ماهواره ای آیا نحوه ی دانلود داده های خام مودیس هم توضیح دادید؟ اگر خیر چطور دانلود کنیم؟

    پاسخ
    • با سلام و احترام

      داده های سنجنده مادیس بصورت خام عرضه نمیشه. داده های خام بصورت L1A هستند که چندان در دسترس نیست. داده های خام مادیس تصحیح رادیومتریکی شده بصورت L1B ارائه می شود.

      موفق باشید

      پاسخ
  • با عرض سلام و احترام.چند ماه هست که منتظرم بتوانم برای داده های سالهای قبل از ۲۰۰۰ از سایت نووا به آن روشی که شما آموزش دادید تصاویر را دانلود کنم.ولی ظاهرا آن سایت بازنمی شود و جوابگو نیست.ممنون میشوم روشی یا سایتی برای دریافت تصاویر سالهای قبل از ۲۰۰۰ به من پیشنهاد بدهید که بتوانم شاخص NDVI را محاسبه کنم.با سپاس

    پاسخ
  • با سلام
    یه سوال داشتم

    نحوه درخواست تصویر cosmo-skymed چطور هست؟

    به یکسری سایت ها البته معتبر سر زدم ولی بی نتیجه بود…

    توی این سایت نوشته بود مختصرا رزومه و اهداف و … رو بنویسید که من هم پر کردم اما ارور در مورد مرورگر و اینها میده .

    با دو تا مرورگر امتحان کردم نشد.
    شما راه حلی میدونید؟

    پاسخ
  • با سلام خدمت استاد گرامی
    من برای پایان نامه به مشکل برخوردم موضوع پایان نامه من منشا گردو غبارخوزستان با تصویر مادیس در تاریخ ۲۹ ژانویه ۲۰۱۵ می باشدو طبق فرمایش مشاور راهنما باید تمام مراحل یعنی تصویر مادیس استان خوزستان را دانلود کنم و برش انجام بدم و وارد ENVI بکنم و ادامه مراحل.
    لطفا در این زمینه من را راهنمایی بکنید در نحوه دانلود تصویر استان خوزستان و البته نحوه برش آن.
    *(من به سایت earthdata.nasa.gov رجوع کردم و تمام مراحل هم انجام دادم ولی موقع دانلود باید LOGIN بشم که متاسفانه نمیشه.)

    پاسخ
  • سلام من وارد سایت usgs که میشوم تصویر کره زمین لود نمیشه لطفا راهنمایی بفرمایید

    پاسخ
    • با سلام و احترام

      بله اخیرا این مشکل در این سایت ایجاد شده است. گزینه ای در گوشه سمت چپ بالای تصویر وجود دارد که اگر آن را بزنید بر اساس استانداردهای گوناگون نقشه های مختلفی را نشان می دهد. شما بر روی گزینه open street map کلیک کنید براتون نقشه را بر اساس این استاندارد نمایش می دهد.

      موفق باشید

      پاسخ
  • سلام استاد من از سایت usgs میخوام دانلود کنم تصویر نمیاد گزینه ای که شما فرمودید پیدا نمی کنم لطفا راهنمایی بفرمایید.ممون

    پاسخ
  • mohammad bazzi
    1398-10-13 7:43 ب.ظ

    سلام مهندسی خسته نباشید . سوالم به این مبحث مربوط نمیشه ولی میخواستم بگم من تصاویر ماهواره ای مربوط به دمای سطح آب و میزان کلروفیل رو از مودیس استخراج کردم و میخوام تو یه منطقه مورد نظر مثل خلیج فارس به صورت عددی دما ها و میزان کلروفیل رو داشته باشم برای بدست آوردن میزان همبستگی . اگه میشه راهنمایی کنین که از چه طریقی میتونم این کار رو انجام بدم

    پاسخ
    • با سلام و احترام

      ببخشید روش محاسبه همبستگی منظورتون هست یا اینکه روش دسترسی به داده های آن را می خواهید بدانید؟ خیلی خوب متوجه منظورتان نشدم.

      موفق باشید

      پاسخ
  • محمدهادی
    1398-11-16 8:01 ب.ظ

    باسلام و خسته نباشید
    آموزشی در حیطه ی رشته زمین شناسی برای نرم افزار envi در سایتتون وجود داره برای مثال در زمینه مینرالوژی یا شناخت مناطق مستعد وجود کانسارهای اقتصادی یا در زمینه مهندسی یا تکتونیک

    پاسخ
  • سلام- لطفا روش دانلود تصاویر سنجنده اوریس و تصحیحات آن رو هم آموزش بدید. ممنون

    پاسخ
  • سلام وقتتون بخیر، در هنگام دانلود تصاویر از از earthexplorer این کار با سرعت پایینی انجام میشه، حتی دانلود با Bulk downloader هم سرعت پایینی داره و در هر دو حالت اگر دانلود متوقف بشه یا وقفه ایجاد بشه، باید از ابتدا فرآیند را شروع کنیم، برای دانلود از این پایگاه برای رفع این مشکل ها پیشنهادی دارید؟ (ممنونم)

    پاسخ
    • با سلام و احترام

      با استفاده از internet download manager دانلود ها را انجام دهید. بعد از آغاز دانلود با استفاده از این نرم افزار یک بار stop کنید و سپس بزارید فرایند دانلود مجددا آغاز شود. به این صورت سرعت دانلود به شکل قابل توجهی افزایش پیدا می کند.

      موفق باشید

      پاسخ
  • مریم افشار
    1398-12-08 6:50 ق.ظ

    سلام وقتتون بخیر
    سرعت دانلود از پایگاه earthexplorer و یا نرم افزار پیشنهادی این پایگاه به نام bulk downloader بسیار پایین است و اگر وقفه ای در دانلود ایجاد شود یا متوقف گردد باید فرآیند دانلود مجدد از ابتدا آغاز گردد، بهترین پیشنهاد شما برای دریافت راحت و با سرعت بالا تصاویر لندست ۸ چیست؟
    ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.

    پاسخ
    • با سلام و احترام

      با استفاده از internet download manager دانلود ها را انجام دهید. بعد از آغاز دانلود با استفاده از این نرم افزار یک بار stop کنید و سپس بزارید فرایند دانلود مجددا آغاز شود. به این صورت سرعت دانلود به شکل قابل توجهی افزایش پیدا می کند.

      موفق باشید

      پاسخ
  • mohammad sadegh
    1398-12-18 6:58 ب.ظ

    سلام خسته نباشید
    در این آموزش نحوه دانلود تصاویر SMOS و SMAP برای رطوبت خاک هم هست؟
    برای رطوبت خاک حوزه شمال غربی ایران کدوم ماهواره از همه دقتش بیشتره؟
    من محاسبه رطوبت خاک با سنتینل رو از سایتتون تهیه کردم دقت کدوم ماهواره بیشتره؟
    و این که پردازش تصویر در متلب که محصول جدیدتون هست به درد کار من میخوره (بیشتر محاسبه رطوبت خاک)؟

    پاسخ
    • با سلام و احترام

      خیر در این محصول موجود نیست.

      لطفا سوالتون رو در زیر محصول رطوبت خاک بپرسید تا مدرس آن شما را راهنمایی کند.

      موفق باشید

      پاسخ
  • سلام وقتتون بخیر
    روش دانلود تصاویر ماهواره ای سنتینل ۳ هم موجود هستش
    ممنون

    پاسخ
  • مجتبی عبدی
    1399-03-22 11:48 ق.ظ

    با سلام خدمت جناب مهندس احراری عزیز
    لطفا یک آموزش ساده در خصوص کار با تصاویر ماهواره PRISMA
    با فرمت HE5 بذارید توی سایت
    متاسفانه علی رغم تلاش زیاد نتونستم توی ENVI و QGIS باهاشون کار کنم
    پیشاپیش از صبر و حوصله ای که به خرج میدید تشکر میکنم

    پاسخ
    • با سلام و احترام

      ممنون از پیشنهاد شما. انشالله بزودی منتشر خواهیم کرد. در حال حاضر داریم روی یک پروژه آموزشی برای کاربران کار میکنیم. به امید خدا بزودی در این رابطه اطلاع رسانی خواهد شد.

      موفق باشید

      پاسخ
      • مجتبی عبدی
        1399-08-21 11:07 ق.ظ

        ممنونم مهندس. نمیدونم اقدامی صورت گرفته یا نه.اگر اموزشی در این خصوص دارید یا تهیه کردید لطفا ارائه بدید من چند ماهه منتظر هستم

        پاسخ
  • عماد مشایخ
    1399-05-21 2:22 ب.ظ

    سلام جناب احراری وقتتون بخیر
    جناب احراری من در وبینار اخیر شرکت کردم و تازه با سایت GIOVANNI و پروداکتهای بینظیرش آشنا شدم و حقیقتش یک مدل بالانس انرژی دارم که بصورت عددی هست که اگر چهار پارامتر دما و رطوبت و سرعت باد و تشعشع خورشیدی رو داشته باشم میتونم مدلم رو برای هر پیکسلی که اطلاعات هواشناسیش رو میگیرم ران کنم . برای این کار لازمه بتونم سری زمانی اطلاعاتی که گفتم رو برای کل ایران دانلود کنم در این سایت میشه برای کل ایران میانگین گیری کرد و یه سری زمانی بدست آورد اما من میخوام سری زمانی تمام پیکسل هایی که دقتشون ۰٫۵*۰/۶۲۵ هست و داخل ایران هستند رو دانلود کنم .
    ممنون میشم راهنماییم کنید

    پاسخ
    • با سلام و احترام

      خواهش میکنم. داخل همون فیلترهایی که در این سایت هست بخش spatial resolution توان تفکیک مکانی داده های موجود را نشان داده است. با انتخاب توان تفکیک مورد نظر سپس دانلود را انجام دهید. شکل فرایند دانلود مانند همان روشی است که در وبینار توضیح دادم.

      موفق باشید

      پاسخ
      • عماد مشایخ
        1399-05-22 2:29 ب.ظ

        با سلام و احترام
        ممنونم از وقتی که میزارید خیلی ارزشمنده که تمام سوالات رو جواب می دید.
        جناب احراری مشکل من در انتخاب نوع پلات هست مجموعه time series رو منطقه میانگین گیری انجام میده و یک سری زمانی از کل منطقه ای که انتخاب میکنیم بهمون میده در صورتی که من سری زمانی هر پیکسل رو بصورت جدا لازم دارم.
        بعنوان مثال کل ایران به ۲۰۰ تا پیکسل ۰٫۵*۰٫۶۲۵ درجه تقسیم میشه چگونه میشه سری زمانی همه ۲۰۰ تا پیکسل رو دانلود کرد؟

        پاسخ
        • خواهش میکنم. به نظرم بهتر هست که تمامی تصاویر موجود در بازه زمانی مورد نظرتون رو در قالب یک استک دانلود نمایید.

          موفق باشید

          پاسخ
          • عماد مشایخ
            1399-05-29 8:43 ب.ظ

            ممنونم جناب احراری
            میتونم خواهش کنم بیشتر راهنمایی کنید ؟
            یا اگر محصولی در سایتون هست که فکر میکنید میتونه کمکم کنه خوشحال میشم معرفی کنید.
            سپاس

          • در همین محصول آموزشی که در این صفحه هست توضیح داده شده. در این محصول روش دانلود انواع داده های ماهواره ای به همراه مدل های رقومی زمین از جمله SRTM در سایت earthexplorer تدربیس شده است.

            موفق باشید

  • سلام وقت بخیر ممنون از سایت خوبتون
    من اگه بخوام رزولوشن تصاویر ماهواره ای رو کاهش بدم با چه برنامه ای پیش برم بنظرتون و اگه لینک بدید ممنون میشم

    پاسخ
    • با سلام و احترام

      بهترین راهکار برای این مورد استفاده از تکنیک resampling هست. در این تکنیک با بزرگ کردن سایز پیکسل ها به راحتی توان تفکیک مکانی کاهش پیدا می کند.

      موقف باشید

      پاسخ
  • با سلام
    من در سایت earthexplore با یوزر و پسورد وارد میشم و عکس استر مورد نظرم را پیدا میکنم و دانلود را که میزنم ازم دوباره یوزر پس میخواد ولی میزنم میگه درست نیست لطفا راهنمایی بفرمایید.

    پاسخ
    • با سلام و احترام

      در این بخش که به مشکل خوردید باید یوزر پس سایت nasa earthdata رو وارد کنید. می توانید به این سایت مراجعه کرده و بصورت رایگان در آن یک اکانت بسازید. در محصول آموزش دانلود تصاویر ماهواره ای نیز روش ثبت نام در این سایت توضیح داده شده است.

      موفق باشید

      پاسخ
  • با سلام و احترام
    با توجه به فیلم های آموزشی شما به سایت search.earthdata.nasa.gov وارد می شوم، اما به محض زدن گزینه earthdata login با مشکل بر می خورم و وارد سایت نمی شوم. لطفا راهنمایی کنید.
    با تشکر

    پاسخ
    • با سلام واحترام

      از برازر گوگل کروم استفاده کنید. اگر پیغام خطایی نمایش داده می شود ارسال یفرمایید. ترجیجا با یک سیستم دیگر نیز تست کنید.

      موفق باشید

      پاسخ
  • مجتبی عبدی
    1399-08-21 11:15 ق.ظ

    سلام مهندس- وقت بخیر.برای اموزش کار با تصاویر ماهواره prisma اقدامی صورت نگرفت؟
    به شدت نیازمندیم

    پاسخ
    • با سلام و احترام

      در حال حاضر درگیر آماده سازی چاپ جدید کتاب هستم که تا دو سه هفته آینده در سایت عرضه شود. فعلا برنامه جدی در ارتباط با این ماهواره نداریم متاسفانه. به فارسی اگر سرچ کنید فکر میکنم نمونه آموزش هایی برخی از سایت ها داشته باشند.

      موفق باشید

      پاسخ
  • با سلام و احترام
    من نیاز به زاویه زنیتی سنجنده در تصاویر مودیس دارم می دونم این داده در هدر تصاویر موجود است ولی نمیتونم پیداش کنم.
    داده ای که دانلود کردم MOD021KM
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    پاسخ
    • با سلام و احترام

      بهتر است داده های MODIS را داخل افزونه MCTK باز کرده و سپس باند مورد نظر خود را انتخاب کنید.
      بنده تا حالا با این باندی که میفرمایید در داده های مادیس کار نکردم.

      موفق باشید

      پاسخ
  • باسلام. من یه سری تصویر میخوام دانلود کنم صرفا برای نمایش منطقه مورد مطالعه. شما چه تصاویری رو برای این منظور پیشنهاد میکنید.
    ممنونم از راهنماییتون.

    پاسخ
  • زهرا امینی
    1400-02-09 1:56 ق.ظ

    سلام وقت بخیر . تصاویر ماهواره های jason قابل دسترسی نیستند ؟

    پاسخ
  • زهرا امینی
    1400-02-10 10:17 ب.ظ

    سلام بنده در مورد ماهواره های راداری سوال داشتم . آیا از ماهواره ای مثل jason که عموما برای پایش اقیانوس ها به کار برده میشه ، نمیتوانیم برای استخراج نقشه ی توپوگرافی خشکی از آنها استفاده نماییم ؟

    پاسخ
    • با سلام و احترام

      داده های ماهواره ای جیسون برای ترازسنجی پهنه های آبی استفاده می شود. کاربردی در زمینه تولید نقشه توپوکرافی خشکی نیست.

      موفق باشید

      پاسخ
  • سلام جناب مهندس
    هر چی گشتم تو سایتتون تا سوالم رو زیر مطلب مربوط به خودش براتون ارسال کنم، پیدا نکردم.
    میخواستم ببینم برای استخراج تغییرات مورفولوژی رودخانه ها یا کانال ها از تصاویر کدوم سری سنتینل باید استفاده کنم؟ و آیا این کار شدنیه؟
    ممنون میشم راهنمایییم کنید.

    پاسخ
    • با سلام و احترام

      بهتر است از تصاویر ماهواره ای سنتینل 2 استفاده کنید. اگر منظور از تغییرات مورفولوژی رودخانه پهنا و شکل ظاهری و مسیر آب باشد، بله قابل مطالعه و ارزیابی است. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه حتما مقالات مرتبط رو مطالعه کنید.

      موفق باشید

      پاسخ
  • سلام و درود خدمت آقای احراری عزیز. جناب بنده برای انجام پروژه دانشگاهیم داده های استر رو در اختیار گرفتم ولی فایل متادیتا نداره و میخواستم بدونم چطور میشه فایل متادیتای مختص اون رو دانلود کنم. آیا مشکلی است از فایل متادیتای داده های دیگه در همون منطقه را استفاده کنم؟! ممنون میشم راهنمایی کنید.

    پاسخ
    • با سلام و احترام

      داده های استر بصورت HDF هست و مانند داده های لندست قابل متادیتای آن جدا نیست. تصاویر استر رو باید با همان فایل HDF فراخوانی کنید. بصورت خودکار در انوی خوانده می شود.

      موفق باشید

      پاسخ
  • سلام من دیروز توی هر دوسایت ریجستر کردم و تونستم تصویر ماهواره ای دانلود کنم اما امروز که وارد شدم لینک دانلود موجود نیست و به جای دکمه دانلود سبد خرید هست. یعنی رایگان نیست. با یک ایمیل دیگه هم امتحان کردم باز امکان دانلود رایگان نیست. به نظرتون مشکل از کجاست؟ فیلتر شکن و وی پی ان هم استفاده نکردم.

    پاسخ
    • با سلام و احترام

      محصولی که خریداری کردید لینکش داخل ایمیل شما هست. از طریق ایمیل تون می توانید دانلود کنید.
      مشکل سوابق خرید در سایت رو هم داریم برطرف میکنیم. بزودی نسخه جدید سایت منتشر خواهد شد.

      موفق باشید

      پاسخ
  • سایه سلیمی
    1400-07-28 6:15 ب.ظ

    با عرض سلام واحترام.در صورتیکه پس از چند روز همچنان تصاویر سنتینل در سایت کوپرنیکوس آفلاین باشد چه باید کرد؟با تشکر

    پاسخ
    • با سلام و احترام

      گزینه add to card رو بزنید تا بعد از چند ساعت بتونید دانلود کنید. وقتی داخل کارت میره بعد از چند ساعت می توانید بیاید دانلود نمایید.

      موفق باشید

      پاسخ
  • اسماعیل جیحونی
    1400-08-05 5:11 ب.ظ

    با سلام و احترام. بنده آموزش GIS pro را که مهندس احراریتدریس میکنند دنبال میکنم. در درس دوم فرمودند دانلود نقشه های لند ست از سایت USGS. من داده را دانلود میکنم اما موقع Add data و انتخاب متا دیتا خطای Failed to add data, unsupported da data type را میدهد. همچنین وقتی سایر نقشه های Tif را که دانلود شدند انتخاب میکنم در جای دیگری از جهان نقشه نمایش داده میشود.

    پاسخ
    • با سلام و احترام

      لطفا داده های لندست collection-1 level-1 با حجم نزدیک 1 گیگابایت رو دانلود کنید. مشابه همان فایلی که بنده ضمیمه کردم.

      موفق باشید

      پاسخ
  • اسماعیل جیحونی
    1400-08-05 6:44 ب.ظ

    با سلام و احترام. بنده آموزش GIS pro مهندس احراری پیگیری میکردم در درس دوم فرمودند دانلود نقشه های لند ست از سایت USGS. من داده را دانلود میکنم اما موقع Add data و انتخاب متا دیتا خطای Failed to add data, unsupported da data type را میدهد. همچنین وقتی سایر نقشه های Tif را که دانلود شدند انتخاب میکنم در جای دیگری از جهان نقشه نمایش داده میشود.

    پاسخ
    • با سلام و احترام

      لطفا داده های لندست collection-1 level-1 با حجم نزدیک 1 گیگابایت رو دانلود کنید. مشابه همان فایلی که بنده ضمیمه کردم.

      موفق باشید

      پاسخ
  • فریده عباسی
    1400-08-12 5:08 ب.ظ

    باسلام و احترام

    جناب آقای احراری برای دانلود تصاویر ماهواره ای استر (برای تهیه نقشه های دگرسانی مناطق معدنی)به جز سایت EARTHEXPLORER.USGSچه سایتی رو پیشنهاد میدهید؟
    با تشکر

    پاسخ
  • مسعوداسماعیلی
    1400-10-15 5:39 ب.ظ

    سلام استاد من دو فایل مربوط به دانلود تصاویر ماهواره ای و تهیه دم از تصاویر استر از سایت تهیه کردم ولی در روش دانلود تصاویر ماهواره ای از سنجنده استر به یک نوع شرح دادید ولی در تهیه دم فرمت تصاویر استر به گونه ای دیگر است من تصاویر دانلودی استر به فرمت AST_L1T_00303112006073805_20150513122856_100963.hdf_001.enp دانلود کردم در حالی که تصاویر استری شما با فرمت AST-L1A hdf است و شما از این قالب تصویر استری برای تهیه dem استفاده کردید.خواهش میکنم برای تهیه تصاویر با فرمت شما داخل کدوم سایت دانلود .کنم.

    پاسخ
    • با سلام و احترام

      دیروز یک فایل zip براتون ارسال کردم. الان چک کردم باز کردنش مشکلی نداره. شاید درست دانلود نشده و یا اینکه نرم افزار winrar شما بروز نیست.
      داخل این فایل زیپ که لینکش در زیر هم قرار داده شده همان فایلی که نیاز دارید قرار داده شده است.
      https://drive.google.com/file/d/1-m81WSHW0UhqdhZPZ55R-9Ry0UTOp2Z9/view?usp=sharing

      موفق باشید

      پاسخ
      • مسعوداسماعیلی
        1400-10-17 5:48 ق.ظ

        سلام استاد خیلی ممنون از ارسال فایل
        اما استاد من کارم دانلود فایل سنجمنده استر از خوزستان است و برای همین روش دانلود فایل استر به همان فرمتی که دانلود کردید می خواستم
        خیلی ممنون از زحماتتون

        پاسخ
        • با سلام و احترام

          داده های Level1-A تاجایی که بنده اطلاع دارم در دسترس نیست. داده ای که در آموزش بنده هست بصورت نمونه از برخی از سایت های آموزشی خارجی تهیه شده است.

          موفق باشید

          پاسخ
      • مسعوداسماعیلی
        1400-10-17 6:50 ق.ظ

        با سلام من اموزش دانلود تصاویر استر level 1A را می خواستم ولی در حالی که در سایت ارث دیتا و ارث اکسپلور فقط level 1Tمی توان دانلود کرد

        پاسخ
        • با سلام و احترام

          داده های Level1-A تاجایی که بنده اطلاع دارم در دسترس نیست. داده ای که در آموزش بنده هست بصورت نمونه از برخی از سایت های آموزشی خارجی تهیه شده است.

          موفق باشید

          پاسخ
          • مسعوداسماعیلی
            1400-10-18 1:44 ق.ظ

            سلام استاد خسته نباشید
            من تصاویر دانلود شده level 1T را که دانلود می کنم به صورت 14 باندی دانلود می شود در حالی که برای زوج استری نیاز به 15 باندی داریم خواهشمندام روش دانلود صحیح را بهم بگید که بتونم تصاویر استری 15 باندی دانلود کنم

          • با سلام و احترام

            بنده همانطور که عرض کردم داده های زوج استریو استر تا جایی که بنده اطلاع دارم رایگان در دسترس نیست. البته بنده تا حالا داده های زوج استريو استر رو دانلود نکردم که اطلاعات دقیقی داشته باشم چون مدل رقومی استر بصورت رایگان در دسترس است و نیاز به تولید مدل رقومی از داده های آن نیست.

            موفق باشید

  • محمد خمامی ابدی
    1401-10-23 11:23 ق.ظ

    سلام استاد
    وقتتون بخیر

    فايل های مربوط لندست کالکشن2 اصلا داخل ArcGIS و ENVI باز نمیشه

    وقتی دیتای لندست رو داخل ArcGIS باز میکنم ارور زیر رو میده:

    Raster Data Objects Error
    Invalid raster dataset. Failed to create raster layer

    پاسخ
    • با سلام و احترام

      از جدیدترین نسخه های نرم افزار استفاده کنید مشکل حل می شود. داده های لندست کالکشن ۲ جدیدا ارائه شده و با نسخه های قدیمی نرم افزارها همخوانی ندارد.

      موفق باشید

      پاسخ
  • محمد خمامی ابدی
    1401-10-23 11:26 ق.ظ

    سلام استاد
    وقتتون بخیر

    یه مدتیه سایت USGS، تصاویر لندست با کالکشن 1 رو ارائه نمیده!!

    تصاویر لندست collection-1 level-1 رو از کجا میشه دانلود کرد؟

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up