552 بازدید

اخبار ، مقالات و تحقیقات گروهی را دنبال کنید.

آموزش رایگان نرم افزار ENVI

در ENVI حرفه ای شو 🦾

0 تا 100 مفاهیم سنجش از دور

کاملا رایگان شروع کن 🧩

آموزش رایگان ArcGIS pro

واقعاااااا رایگاااااانه 🤗

آموزش گوگل ارث انجین

شدیدا توصیه شده 🌏

دانلود لندیوز 10 متری ایران و …

به کمک گوگل ارث انجین 🚀

کتاب موتور پردازش مجازی

اولین کتاب آموزش گوگل ارث انجین 📗

طبقه بندی تصاویر ماهواره ای

آشنایی با انواع روش ها 😲

پیش پردازش تصاویر ماهواره ای

هندسی – رادیومتریکی – اتمسفری 🀄

دانلود داده های آلتیمتری

ترازسنجی برای دریاچه ها 🧿

پوشش اراضی 10 متری

تولید شده توسط ESRI 🧐

نمایش سه بعدی در ArcGIS

مدل رقومی ارتفاع 🗻

مطالب پربازدید

کتاب راهنمای کامل GeoWEPP در محیط ArcGIS
موضوع کتاب در رابطه با شبیه­­ سازی فرسایش خاک، رسوب و رواناب با استفاده از مدل فرایندی WEPP است. مدل WEPP یک مدل شبیه­ سازی پیوسته و فرایندی بوده که امکان شبیه­ سازی آبخیزهای کوچک و نیمرخ دامنه در آن حوضه ­ها را برای ارزیابی گزینه­ های مختلف حفاظت و مدیریت آب و خاک، در کاربری­ های کشاورزی، مرتع و جنگل…

موضوع کتاب در رابطه با شبیه­­ سازی فرسایش خاک، رسوب و رواناب با استفاده از مدل فرایندی WEPP است. مدل WEPP یک مدل شبیه­ سازی پیوسته و فرایندی بوده که امکان شبیه­ سازی آبخیزهای کوچک و نیمرخ دامنه در آن حوضه ­ها را برای ارزیابی گزینه­ های مختلف حفاظت و مدیریت آب و خاک، در کاربری­ های کشاورزی، مرتع و جنگل فراهم می­ کند.

به ­منظور رفع محدودیت استفاده از مدل ویپ در حوزه­ های آبخیز بزرگ و استفاده از قابلیت­ های GIS در تهیه لایه­ های مورد نیاز رقومی، همچنین، ارائه خروجی مدل در قالب نقشه­ های رقومی، رابط تحلیل مکانی ویپ در محیط GIS، تحت عنوان ژئوویپ (GeoWEPP) توسط دکتر کریس رینسخلر در گروه آموزشی کشاورزی آزمایشگاه ملی تحقیقات فرسایش خاک (USDA-NSERL) ایالات متحده و دانشگاه پوردو ارائه شده است.

برنامه ژئوویپ، برای شبیه ­سازی رواناب و رسوب و تهیه نقشه فرسایش در مقیاس حوزه آبخیز، از لایه­ های رقومی زمین مرجع شده همانند کاربری زمین، خاک و مدل رقومی ارتفاعی (DEM) استفاده می کند؛ خروجی مدل، مشخص می­ کند که بار رسوبی و رواناب کی و در چه نقطه­ از حوزه آبخیز اتفاق افتاده است؛ همچنین، از این طریق، مناطق احتمالی ته­ نشست در سطح حوضه مشخص خواهد شد. این قابلیت مدل ژئوویپ، در هیچ کدام از مدل ­های تجربی و فرایندی معمول، در زمینه فرسایش و رسوب، وجود ندارد.


مشخصات کتاب

  • قیمت: ۱۵۰۰۰ تومان
  • مترجمان: جمشید یاراحمدی و شهرام روستایی
  • سال انتشار :۱۳۹۷
  • تعداد صفحات: ۱۴۸ صفحه
  • موضوع: شبیه­­ سازی فرسایش خاک، رسوب و رواناب
  •  فرمت فایل: PDF
  • فایل تمرینی: ندارد

توضیحات کتاب

در این کتاب قدم به قدم مراحل مختلف مدل ­سازی به کاربران آموزش داده می­ شود. با تهیه این آموزش شما می­توانید صفر تا صد تمامی مراحل پروژه خود را براحتی در محیط نرم افزاری ArcGIS انجام دهید.

در فصل­ نخست مطالبی در باره نحوه دریافت نرم ­افزار، پیش­ نیازهای نرم ­افزاری و سخت ­افزاری مورد نیاز، نصب و اجرا، عملکرد ابزارها و آیکون های نرم­ افزار و … توضیح داده شده است.

فصل دوم، خودآموز مدل ژئوویپ بوده که در آن به­ صورت گام­ به ­گام، کاربران با عملکرد هرکدام از ابزارهای موجود در برنامه آشنا می ­شوند  و همچنین، این بخش تمام مراحل فرایند شبیه‌ سازی مانند واژه ‌شناسی، نحوه سازماندهی مطالعه و اجرای شبیه‌ سازی را  با استفاده از مثال­ های خود مدل به تفصیل شرح می ­دهد.

نحوه آماده ­سازی داده ­های شخصی (شامل لایه­ های اطلاعاتی: مدل رقومی ارتفاعی، کاربری اراضی، خاک و اقلیم) در ارتباط با مطالعه موردی هر کاربر در محیط نرم ­افزاری ArcGIS و اجرای مدل، مطالب بخش سوم رو تشکیل می ­دهند.

در بخش ­های بعدی هم مطالبی در ارتباط با گزارش خطاهای احتمالی و نحوه رفع آنها و تفسیر نتایج و خروجی مدل و … ارائه شده است.


تهیه کتاب:

به منظور دانلود کتاب، بر روی دکمه زیر کلیک کنید:


همچنین در صورت علاقه ببینید:


نوشته های مرتبط :

آموزش های رایگان پیشنهادی :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up